Det er næsten som at gå i seng med fjenden. Og Ekstra Bladet har da også følt sig foranlediget til at udsende en orientering om, hvorfor avisen har valgt at føre en kampagne i gratis-avisen metroXpress. Første annonce blev bragt i mandags, men der vil komme flere.
I orienteringen begrundes kampagnen bl.a. med, at Ekstra Bladet ønsker at understøtte løssalget til gavn for forhandlerne samt at valget af metroXpress er sket ud fra avisens normale vurderinger af mediavalg til kampagner.
Desuden ønsker avisen at skaffe sig viden om effekten af metroXpress, og derfor indgår der respons-kuponer i annoncerne. fin