Claus Brix, der i marts stoppede som kommerciel direktør på Ekstra Bladet, er ny CEO i danske Lars Tvedes virksomhed Supertrends.

Det fremgår af et opslag på LinkedIn, hvor Claus Brix blandt andet skriver, at han ”efter 20 år i mediebranchen havde et stort ønske om at blive en del af et innovativt, visionært og globalt projekt.”

Og nu er valget så faldet på Supertrends, der lidt forenklet sagt arbejder med at identificere fremtidens trends og tendenser på brancheniveau. 

Claus Brix startede sin karriere i 2000 som Key Account Manager hos TV 2. 

Efter mere end 10 år både som team- og salgschef, rykkede han videre til Dansk Reklame Film som CEO og blev siden forfremmet til Nordic CEO. 

I 2017 rykkede Claus Brix til stillingen som CCO hos Ekstra Bladet, hvor han fratrådte i foråret.

Han overtager CEO-jobbet hos Supertrends ved årsskiftet fra den nuværende CEO, Kim Weis Hansen, der fremover bliver COO i virksomheden.

Claus Brix kommer til at arbejde ud af København, hvor det er planen, at der skal opbygges en dansk afdeling af Supertrends.