Det unge bureau Worth Your While har fået ny CEO og partner i skikkelse af Morten Ingemann, der tidligere gennem godt syv år var CEO på McCanns danske kontor i København.

Siden har han været involveret i en start up i form af en digital sundheds- og fødevareplatform. 

Hvorfor vender du tilbage til branchen igen?

– I virkeligheden har jeg nok aldrig rigtig forladt den rent mentalt. Og efter de første kontakter, som går nogle måneder tilbage, kriblede det i maven for at komme i gang igen, siger Morten Ingemann til Markedsføring.

Og hvorfor lige Worth Your While?

– Det var et meget nemt valg. Bureauet består af superambitiøse og likeable mennesker, som tilmed har sindssygt god track reckord. Og så kan jeg lide ideen om at sætte kreativiteten i front og gøre tingene anderledes.

Fortsætter du med at være involveret i start up’en?

– Ja, den kører videre. I samarbejde med en række gode folk – og i øvrigt også i potentielt samarbejde med kompetencer fra Worth Your While-familien.

Ind i globalt bureaunetværk

Worth Your While blev oprindelig stiftet som Them. i sommeren 2019 af fire tidligere Uncle Grey-folk – Thomas Illum, Lukas Lund, Brian Schøler og Carl Emil Angelo.

Det nye bureau startede med at markere sig med en kampagne for et newzealandsk brand, rettet mod forbrugere i Storbritannien.

Sidste sommer slog man for alvor navnet Worth Your While fast ved at tilbyde ”kreativitet på abonnement”. Og i oktober blev bureauet en del af det globale bureaunetværk By the Network, etableret af en af Danmarks mest prisvindende kreative, Per Pedersen.

Netværket rummer i dag 20 bureauer fra hele verden. To nye er kommet med fra Danmark – Thank You Studio og Liberate – og set up’et tiltaler Morten Ingemann:

" Det må ikke smage som det, vi kender.
Morten Ingemann | CEO og partner | Worth Your While

– I McCann var det holdingselskabet, der havde styringen, mens det her de enkelte bureauer selv, der ejer hele netværket. Derfor bestemmer vi selv, hvilke projekter vi går ind i, siger Morten Ingemann.

Vil bryde klassiske modeller

Brian Schøler siger om valget af Morten Ingemann som ny CEO:

– Vi havde behov for en person, der kendte branchen indefra. Og som vidste noget om, hvordan man navigerer i et klassisk setup. Det her er peoples business, og Morten er håndplukket til posten.

Morten Ingemann er i forbindelse med overtagelsen af CEO-posten også trådt ind som partner på bureauet og ejer dermed, ligesom de fire øvrige partnere nu, en femtedel af bureauet.

Hvad er din vigtigste opgave fremadrettet?

– At sikre, at vi holder fast i kulturen. At briefen vinder, og at det hele tiden er kreativiteten, der sættes i forgrunden. Det må ikke smage som det, vi kender. Og en af mine styrker ligger jo også i at vide, hvad man ikke skal gøre, siger Morten Ingemann og tilføjer:

– Ambitionen er at bryde de klassiske modeller og mønstre, og der betyder de personlige netværk enormt meget.

Raketsnuden peger den rigtige vej

I har ikke aflagt jeres første årsregnskab endnu. Hvor tæt er I på, og hvordan kommer det til at se ud?

– Det er faktisk lige ved at være på trapperne, siger Brian Schøler og tilføjer:

– Og vi kommer ud i plus. Et lille plus. Det har jo været et svært år for alle.

Morten Ingemann mener dog, Brian Schøler er for beskeden:

– Når vi kigger ind i slutningen af 2020 og starten af 2021, så går det altså forrygende. Lige før jul vandt vi en kunde, baseret i Californien. I fredags kom en ny dansk kunde til, og tirsdag endnu en dansk kunde, siger Morten Ingemann og tilføjer:

– Så hvis vi fortsætter på den måde, lukker vi nærmest 2021-budgettet, inden februar er omme.

Han erkender, at man er i ”en opbygningsfase”, men siger:

– Raketsnuden peger den rigtige vej. Det passer rigtig godt til mit temperament, siger han.