Forskellige verdensopfattelser kan påvirke den globale handel og lokale virksomheder – tænk bare på Muhammed-krisen. Men internationale forretningsrelationer og investeringer er også de måske bedste værktøjer til at bygge bro mellem forskellighederne.
Derfor arrangerer Institut for Tværkulturelle og Regionale Studier på Københavns Universitet, og Industrialiseringsfonden for Udviklingslandene (IFU) sammen med Ugebrevet Mandag Morgen konferencen “Business as a Cultural Bridge”, som løber af stablen den 2. juni.
Blandt oplægsholderne er Danmarks generalkonsul i Jordan, Tawfiq Kawar, den anerkendte professor og forfatter til “Whatever happened to democracy?”, John Keane, samt direktør Simon Drewsen Holmberg fra Det Danske Kulturinstitut i Riga.
Til at give praktiske eksempler på den proaktive rolle, erhvervslivet kan indtage som dialogskaber på tværs af kulturer, er bl.a. direktør Louis Becker fra Henning Larsens Tegnestue, direktør Christian Stadil fra Hummel, divisionsdirektør Finn Hansen fra Arla Foods samt erhvervskonsulent Stephen Martin, Itap, London. MSOL