En ny kundeundersøgelse fra Euro RSCG Retail sår tvivl om effekten af tilbudsaviser hos udvalgsvarebutikker, fortæller Jyllands-Posten, som konstaterer, at kæderne spilder reklamekroner, når de overtager dagligvarehandlens metoder med flere og større tilbudsaviser. Analysen bygger på 190 interview foretaget umiddelbart efter, at kunderne havde handlet i 11 kædebutikker inden for bl.a. radio/tv og sportsudstyr. Analysen viser de samme resultater som en tidligere analyse for to år siden fra DMA/Dansk Markedsanalyse. Forbrugerne har ikke besluttet sig nævneværdigt før de går ind i butikken. 20 pct. har valgt butikken på grund af slagtilbud og reklamer. 27 pct. har valgt ud fra butikkens udstråling. – Forbrugerne opfører sig anderledes, når de køber udvalgsvarer end når de køber dagligvarer, og derfor opbygges og vedligeholdes præferencer gennem en anden prioritering af markedsførings-aktiviteterne, siger Per Grønning til avisen. Jyllands-Posten 22.01.01