De fleste, der interesserer sig for reklamer og reklamefilm er på et eller andet tidspunkt stødt på de computeranimerede babyer, som reklamebureauet BETC Paris for fem år siden sendte i luften for det franske kildevandsmærke Evian.

Filmen ”Roller Babies” går for at være hvis ikke den, så i hvert fald en af de mest sete reklamefilm på YouTube nogensinde, og nu er babyerne tilbage.

Denne gang i selskab med deres eget voksne jeg i filmen ”Baby & Me”.

Filmen have premiere på nettet i fredags, og allerede nu er den set over 12 millioner gange på YouTube og delt over en halv million gange på Facebook.

Og ifølge Evians global brand director, Laurent Houel, er babyerne ikke bare et marketing-fif – de er simpelthen en integreret del af Evians historie. Til adweek.com siger han:

– Kærlighedsaffæren mellem brandet og babyerne startede i Frankrig i 1935, da Evian for første gang blev anbefalet som det perfekte vand til babyer. Det er stadig det mærke, de fleste mødre giver deres børn, så i bund og grund er der et ægte link. Det er ikke bare et marketing-trick.

Babyerne dukkede første gang op på film i det franske spot ”Water Babies” i 1998, men blev 10 år senere verdensberømte med spottet ”Roller Babies”.

Og nu er altså det nye skud på baby-stammen klar – med dans til Ini Kamozes nummer ”Hotstepper”, remixet af den franske elektro-musiker Yuksek.

Se den nye film her: