Facebook-annoncering har været en god investering for den nystartede webtjeneste Terapeutbooking.dk.
Online-bookingsystemet oplever nemlig en tilgang på omkring 200 brugere om måneden, hvor 10 pct. bliver konverteret til betalende brugere.
Facebook kom på banen, da de to stiftere Emil Højbjerg og Bo Møller besluttede sig for at justere forretningsmodellen og afsætte et fast månedligt beløb til Facebook-annoncering.
– Relativt hurtigt kunne vi regne ud, hvad vi betalte for hver kunde, der tilmeldte sig direkte. Og desuden holder vi holder vores udgifter ekstremt lave, så vi kan bruge så mange penge som muligt på markedsføring, fortæller Bo Møller, som har hovedansvaret for at sprede rygtet om tjenesten.
Bo Møller fremhæver, at Facebook desuden har den fordel, at det giver folk mulighed for at give feedback.
– Folk roser det virkeligt, fortæller han og forventer, at omtalen giver afsæt for en multiplier-effekt, hvor tjenesten bliver udbredt fra mund til mund.
– Vi ved ikke, hvor mange ekstra kunder vi får for hver kunde. Måske er det 0,1 eller 0,01? Men vi giver en måned gratis til kunder, der finder en ny bruger til os. Og de kunder, som opretter sig, får også en måned gratis. Det er win-win for alle parter, konstaterer Bo Møller.
Endnu har Terapeutbooking.dk kun været kort tid på markedet, så livstidsværdien for en kunde kan være svær at estimere.
– Vi prøver at regne os frem til, hvor meget hver kunde vil bruge hos os, og det beløb skal være højere end prisen for at skaffe en ny kunde, forklarer Bo Møller og lægger ikke skjul på, at man selvdfølgelig har kigget på, hvordan det ser ud for lignende tjenester. Men indtil videre holder man dog vejret og glæder sig over tilgangen af de betalende brugere, som betaler 199 kroner om måneden.
Læs mere om tjenesten her.