“Får du ikke nok e-mail? Så kan du tilmelde dig Faktas ugentlige nyhedsbrev med gode slagtilbud, som kun sælges i ganske kort tid.” Sådan lød tilbuddet, da discountkæden Fakta for halvandet år siden besluttede sig for at spare penge på
de trykte tilbudsaviser. I stedet ville kæden satse på internettet og markedsføring i butikkerne.
Nu bebuder Fakta, at kæden sætter antallet af tilbudsaviser i vejret. Hver uge vil forbrugeren få en tilbudsavis i postkassen, skriver Jyllands-Posten.
-Vi droslede tilbudsaviserne ned, fordi vi så en fremtid, hvor internettet spillede en stor rolle, og hvor tilbudsaviserne blev afgiftsbelagte. Men ingen af delene skete. Vi ser i stedet, at hver gang vi sender en tilbudsavis ud, stiger omsætningen, siger Claus Jensen, administrerende direktør i Fakta til Jyllands-Posten.