Fra indgangen til næste år stopper FDB dividendeordningen, der i sidste år løb op i 363 mio. kr. det trecifrede millionbeløb, skriver Berlingske Tidende. I stedet skal kortet forvandles til et bankkort. Ændringen sker i forbindelse med den nordiske brugsfusion, Coop Norden.
– I og med at vi lægge FDB’s dagligvaredel ind i et nordisk aktieselskab, kan vi ikke udbetale dividende. Hvis Coop Norden vedtages, så udbetales dividenden i den form, vi kender den i dag, sidste gang næste år i maj måned, siger FDB’s formand Ebbe Lundgaard.