Jeg tør næsten ikke skrive noget. Har klamme håndflader og sved på panden. Sådan går det næsten hver gang, efter en SÅDAN, hvor jeg har hængt et eller andet ud. For i de næste numre, får det skidt jeg har hidset mig op over, altid en pris et eller andet sted. Bliver placeret som nummer ét i en eller anden undersøgelse, eller bliver hædret med gratis indrykninger og et skulderklap af en komite et sted. Og så er det jeg sidder tilbage med røde ører og overvejer seriøst at blive flov, skifte branche eller åbne vinduet.
Sidst var det Kvickly det gik ud over, fordi deres uglade madglæde virker vildt provokerende på mig. Illusionen om perfect life, der ikke engang er perfect illuderet. Nu har den fået en førsteplads fra En Glad Seer. Tænk, hvor kan man tage fejl. Men jeg er glad over, at mit sure udfald ikke fik dem ned med nakken – at de har forsat fortrøstningsfuldt med kampagnen. Ja, det var lige før jeg blev glad over at gense det unge par fra middagselskabet hos hende med den tørre steg og ham, der siger værsågod uden at ha’ rørt en finger.
Der ruller nemlig endnu en film i serien over skærmen. Og den skal jeg nok fortælle pænt om, for den er selvforskrevet til et Guldkorn!
Altså et par ligger i en dobbeltseng og sover.
Dobbeltsengen er pæn, og der er pænt rent rundt om sengen (der ligger f.eks. ikke noget tøj smidt, sådan synligt eller noget). Og så trækker pigen dynen til sig, så han vågner. Og lader som om hun sover. (Hun har mørkt hår, og det sidder ikke vildt godt, men det gør det jo aldrig, når man sover, så det er altså ikke kritik, hendes hår er bare ikke vildt spændende). Og så står fyren op, og går ud i køkkenet, hvor han laver kaffe – den dufter rigtig godt, det kan man lissom fornemme. Og så laver han også en morgenbakke, en rigtig pæn én. Og så bærer han den ind til hende, uden at spilde eller noget. Og så “vågner“ hun enormt hurtigt (hun rævesov altså, husk lige den pointe) og jeg tror der er en blomst på bakken. Og så rejser hun sig op i sengen og skynder sig at spise enormt for hun er blevet ret sulten, selvom han faktisk har skyndt sig. Han har lavet det hele på under 30 sekunder, det er sgu da flot, ik. Og så kysser de hinanden. (De kysser enormt meget i de film, og det er jo meget livsbekræftende).
Det er da et plot der vil noget. Og jeg er sikker på, at denne lille ægte film, med en ærlige indstilling til morgenhår, vil inspirere alle mænd, til at servicere deres kvinder fra morgenstunden.
Og må jeg i den anledning foreslå flere Happy Shiny People – situationer, hvis nogen skulle løbe tør for ideer. F.eks. scenen hvor mor og far handler ind cirka kl. 17.30 i en Kvickly med 2-3 småfolk, der lige er hentet fra børnehaven. Eller børnefødselsdagen, hvor alle 17 nationaliteter fra børnehaven er med. Der er naturligvis også klassikeren: Morgenstund med madpakker. Ja, jeg kan blive ved med at hente anvendelige Werdags Echte-scener til en Kvickly-film direkte ud fra min dagbog. Kan vi ikke alle….