Grey, Grey, Grey, Grey og atter Grey. Otte gange blev der lørdag aften i Tivoli uddelt Guldkorn, da Creative Cicle havde kaldt til årets Guldkorns-fest. Fem gange var det Grey København, der kom på scenen, som dermed fik det gennembrud, Markedsføring forudsagde i sidste uge.
Udover de fem Guldkorn fik bureauet også fire af bronze med hjem. Grey København vandt de mange korn for 3 annoncører: Ekstra Bladet, Kansas og Pladebranchen (IFPI) Men det var Kansas, der blev aftenens store vinder set fra annoncør-vinklen, idet arbejde for den fynske arbejdstøjsproducent alene indbragte to guldkorn og to bronze-korn. Kansas blev da også kåret som årets annoncør og hyldet af de 900 deltagere.
Realkredit Danmark og Post Danmark bureauerne McCann Momentum og Bates kom også på scenen. Der var dog ingen af de seværdige kampagner, der indbragte guld. Realkredit Danmark fik to korn af sølv, mens Post Danmark fik to af bronze. Bates Copenhagen var dog på scenen efter et Guldkorn i form af et spot for Politiforbundet i Danmark i Radio-kategorien.
Den totale Grey København dominans hensatte bureauer som DDB Needham, Young & Rubicam og Wibroe, Duckert & Partners i en uvant anonym situation. Specielt for sidstnævnte må det karakteriseres som en temmelig uvant situation at notere årets høst til Guldkorns-festen til 3 short-listede og et bronze-korn for en Tuborg-film.
I de såkaldte håndværks-kategorier er det værd at bemærk, at Claus Walter for andet år i træk blev fravristet sit ellers så stabile monopol på at skrive de bedste reklametekster. Han var solidt repræsenteret på short-listen. Men Vinderdiplomet tilfaldt Esther Selig fra Sunrise. Bedste Art Direction blev tildelt to: Tobias Rosenberg fra Grey København (Kansas) og Lars Scmidt Hansen og Martin Bo Kristensen fra BBDO (North Pole). Henrik Bülow fik diplomet for bedste foto (Bruuns Bazar), mens Lou Harrison fik diplomet for bedste illustration (Afro Beauty Shop).
Endelig blev successen fra sidste år med Guldspiren gentaget. Ole Caspersen og Simon Engstrøm fra Young & Rubicam løb med hæderen.


BUREAU GULD SøLV BRONZE SHORTLISTET DIPLOMER SHORTLISTET POI NTS
Grey København 5 4 32 1 3 83
BBDO 1 3 6 2 4 35
Bates 1 2 10 22
D’Arcy 1 1 3 1 2 18
DDB Needham 1 9 4 16
Sunrise 2 3 1 1 16
Robert/Boisen 1 7 1 14
McCann Momentum 2 5 13
Rapp Collins 1 6 9
Propaganda 1 6 9 2
Graphic Design 2 1 1 9
Leo Burnett 7 7
Wibroe, Duckert & Partners 1 3 1 7
Kreativ Basis 4 1 1 7
Young & Rubicam 1 2 6
Bundgaard/Røder 1 1 5
Agitator 4 1 5
Leo Direct/Sales 1 3 4
Enterprise Advertising 1 1 4
Courage 2 2
Stahl/Busekist 2 2
Nørgård Mikkelsen 2 2
Saatchi & Saatchi 2 2
Grey Århus 1 1
Brands Copenhagen 1 1
Bergsøe 4 Århus 1 1
Ogilvy & Mather 1 1
Raffinaderiet 1 1
Buhl UnLtd 1 1

Point: Guld og Diplom = 6, Sølv = 4, Bronze = 3, Shortliste = 1