Energibureauet, der består af Nordlid og Viegand Maagøe, har sammen med de tre bureauer Advance, Operate og Radius Copenhagen vundet en kommunikations-rammeaftale med Energistyrelsen.

Kontrakten har en samlet værdi af 15-20 millioner kroner pr. år og løber frem til 31. december 2024.

De udvalgte bureauer skal dermed over de kommende år i forskelligt omfang bistå styrelsen med kommunikation og kampagner om energibesparelser og grøn omstilling. Det oplyser styrelsen i en pressemeddelelse.

Den første kampagne, som lige nu er i luften, er rettet mod de danske sommerhusejere og lejere, som skal blive bedre til at skabe god energi i sommerhuset.

Og det kreative omdrejningspunkt er, at børnene hjælper med at inspirere de voksne til energirigtige tiltag og adfærd.

Ikke første gang

Energibureauet, der har Wilke, Bording og Dentsu x som underleverandører, har tidligere udviklet kampagner og aktiviteter for Energistyrelsen. 

Man var således også med i den tidligere rammekontrakt, hvor opgaven gik på at være ”webredaktion” på SparEnergi.dk – med alt hvad det indebærer af vedligehold og udvikling af hjemmesiden, grafisk design, tekstforfatning, osv..

Men nu er sommerhusfolket, det gælder, og den første kampagne i det nye samarbejde-partnerskab løber til og med slutningen af 2022. Man kan møde den på SparEnergi.dk, på Facebook og på flere andre medier.

Se de to kampagnefilm her.