Energibureauet, der består af Nordlid og Viegand Maagøe, har sammen med de tre bureauer Advance, Operate og Radius Copenhagen vundet en kommunikations-rammeaftale med Energistyrelsen.

Kontrakten har en samlet værdi af 15-20 millioner kroner pr. år og løber frem til 31. december 2024.

De udvalgte bureauer skal dermed over de kommende år i forskelligt omfang bistå styrelsen med kommunikation og kampagner om energibesparelser og grøn omstilling. Det oplyser styrelsen i en pressemeddelelse.

Den første kampagne, som lige nu er i luften, er rettet mod de danske sommerhusejere og lejere, som skal blive bedre til at skabe god energi i sommerhuset.

Og det kreative omdrejningspunkt er, at børnene hjælper med at inspirere de voksne til energirigtige tiltag og adfærd.

Ikke første gang

Energibureauet, der har Wilke, Bording og Dentsu x som underleverandører, har tidligere udviklet kampagner og aktiviteter for Energistyrelsen. 

Man var således også med i den tidligere rammekontrakt, hvor opgaven gik på at være ”webredaktion” på SparEnergi.dk – med alt hvad det indebærer af vedligehold og udvikling af hjemmesiden, grafisk design, tekstforfatning, osv..

Men nu er sommerhusfolket, det gælder, og den første kampagne i det nye samarbejde-partnerskab løber til og med slutningen af 2022. Man kan møde den på SparEnergi.dk, på Facebook og på flere andre medier.

Se de to kampagnefilm her.

For at se indholdet skal du acceptere cookies.

Opdater dine indstillinger

For at se indholdet skal du acceptere cookies.

Opdater dine indstillinger