Som noget ganske specielt for shopping-centre ejes og drives landets ældste af slagsen, Rødovre Centrum, af én familie – alle efterkommere af stifteren Aage Knudsen, der fik centeret opført i 1966.

Og nu står de 14 personer, som ejerkredsen i dag rummer, frem i frontlinjen som Rødovre Centrums profiler i en ny reklamekampagne bestående af bl.a. katalog, fotoserier og reklamefilm.

Her optræder de i flotte kulisser og klædt på efter forskellige temaer, som eksempelvis jagt eller klassisk musik.

– Det er en unik familie, der står bag centret, og derfor var det en oplagt mulighed at lave en markedsføringskampagne, hvor vi viser sjælen bag Rødovre Centrum. Familie magasinet/filmen er kun første del i en markedsføringskampagne, hvor personer der ”brænder” for centret står frem og viser sjælen i Rødovre Centrum,  siger Charlotte Andersen, der er marketingdirektør for Rødovre Centrum.

Tømrer og studerende

Bestyrelsen i centeret udgøres af ejerkredsen, altså de 14 medlemmer, som ejer centret. Systemet fungerer på den måde, at når et familiemedlem fylder 18 år, indtræder vedkommende automatisk i bestyrelsen.

Foruden bestyrelsesposten har de enkelte familiemedlemmer deres egne dagligdags virke ved siden af , som for eksempel tømrer, kosmetolog og studerende eller gymnasieelev.

– Kort fortalt er de mennesker, der selv holder af at komme i centeret. Det kan være årsagen til, at der i Rødovre Centrum ofte tales om den gode ånd, der hersker på stedet. For det stærke engagement i familiens juvel skinner tydeligt igennem, fortæller Charlotte Andersen.

Og hvor kommer lige ideen med at bruge familien som modeller fra?

– Oprindelig fra mig, men så har vores bureau Jensen Retail været med til at omsætte ideerne til virkelighed. Vi arbejder på den måde, at jeg indkalder til møde mellem Jensen Retail, fotograf Peter Irgens, makeup-kunstner Henrik Steen og web-bureau Spasiba. Alle får lov til at bidrage med det, de er bedst til, og på den måde udvikler vi alle vores kompetencer.  Det er er vanvittigt effektivt og frem for alt sjovt.

Egen musik

I forbindelse med Rødovre Centrums markedsføring har man i tilgift fået sig sin egen signatur-musik – skrevet af den fransk-canadiske sangerinde Andrea – Je ne vis pas en noir et blanc.

Ifølge centrets hjemmeside havde man forelsket sig i Andreas musik og stemme og kontaktede hende derfor og fortalte historien om Rødovre Centrum.

Og hun syntes, at historien var så god, at hun gerne ville skrive en sang.

– Vi har derfor fået skrevet og produceret et specielt nummer til Rødovre Centrum på fransk – teksten udtrykker centrets værdier og indeholder farven rød, som er omdrejningspunktet i vores nye image. Du vil fremover kunne høre nummeret på vores website, i vores reklamefilm og udvalgte steder i centret. Vi er super glade for resultatet, hedder det på hjemmesiden.

Du kan se magasinet, hvor familien optræder som fotomodeller her.

Og se kampagnefilmen med Andreas sang her.