Når kunderne ikke kan komme til festen, må festen komme til dem. 

Det er corona-rationalet bag dagligvarekæden føtex’ beslutning om at lade dele af sin 60-års jubilæumsfejring forgå på nettet – nærmere bestemt i form af en live-transmission på Facebook.

Og Karin Helene Sommer, marketingdirektør i føtex, har store forventninger til Facebook-eventen, som afvikles i samarbejde med Wibroe, Duckert & Partners: 

– Da Partners præsenterede idéen for os, var vi klar med det samme. Vi havde rigtigt gode erfaringer med ”sofa-banko” i foråret, så det var oplagt at bygge videre på dem, særligt nu hvor vi står i en situation, hvor muligheden for en fysisk fejring er begrænset, siger hun.  

Så nu er der dømt quizshow på Facebook, hvor danskerne bliver udfordret i alt fra kategorien ”kunder du typen” til retro-reklamer og særlige varer fra 1960’erne.

Bygger på succes

Og kigger man på resultaterne fra forårets ”sofa-banko”, giver det god mening at tage formatet med over i jubilæumsfejringen.

For en samlet medieinvestering på under 230.000 kr. formåede føtex med ”sofa-banko” at nå ud til knap to millioner danskere, der tilsammen så 5.307.120 minutters banko-content.

Det svarer, ifølge beregninger fra Wibroe, Duckert & Partners, til en time spent with brand på 10 år og 33 dage.

I løbet af de fem live-udsendelser modtog føtex desuden over 250.000 billeder, historier og kommentarer, så engagementet var til at tage og føle på. 

Jubilæums-quizshowet transmitteres live på føtex’ Facebookside fra lokalerne hos Wibroe, Duckert & Partners søndag 27. september kl. 20.30.

Se film om eventen her.