Interflora leverer personlige hilsner fra mennesker, der vil hinanden det godt og måske endda elsker hinanden. Det er en smuk ting, og derfor stræber vi efter at skabe markedsføring, der også er smuk, og som er en god og følelsesladet oplevelse i sig selv.
Sådan sagde Interfloras adm. direktør, Søren Flemming Larsen, til markedsforing.dk i efteråret, da virksomheden lancerede den fine, poetiske film ”Circus Love”.
Nu er Interflora klar med efterfølgeren – igen med en smuk og poetisk fortælling – men denne gang om en ung mands udfordringer med identitet og kærlighed.
Og der er for alvor skruet op for 70’er referencerne i den nye film, der i lighed med ”Circus Love” er udviklet af Brandhouse, instrueret af Martin Werner og produceret af Bacon.
Mikkel Elung, der er kreativ direktør hos Brandhouse, siger:
– Konceptet bygger på en klassisk indsigt om, at det kan være svært at få erklæret sin kærlighed, og den nye film handler om de udfordringer, der opstår, når modsætninger mødes. Det er Romeo & Julie og Grease om igen, men krydret med identitetsproblemer og lidt for meget eyeliner.
– Filmen lanceres som en del af en Valentins kampagne. Vi rækker ud efter en yngre målgruppe, som ikke bruger Interflora helt så meget, som vi drømmer om. Men samtidig skulle den gerne vække lidt nostalgi og give lyst til at sende blomster hos alle os, der har set Grease mindst 20 gange.
Hvorfor er det vigtigt at filmene er så storslåede?
– Jeg ved ikke om de behøver være storslåede, men vi forsøger at gøre kommunikationen omkring Interflora lige så fantastisk som oplevelsen af Interfloras produkter. Og da det er en stor ting at modtage blomster fra én, der elsker dig, så skal kommunikation og markedsføringen også gerne være en stor oplevelse, siger Mikkel Elung, som tilføjer, at filmene er skabt til at leve digitalt.
– De skal ikke kun være interessante for modtageren – modtageren skal også gerne få lyst til aktivt at dele dem. Og her er det nødvendigt, at de giver en god oplevelse.
Instruktør Martin Werner siger i en kommentar til projektet:
– Det er et fremragende eksempel på en stærkt motiverende og kvalitetsorienteret annoncør, som virkelig ønskede nogle gode og solide film, der kunne kommunikere Interfloras DNA – og et bureau, som i dén grad leverede og understøttede den ambition. Derfor kunne vi give alt det bedste af det, vi som filmkyndige kan byde ind med.
Se filmen her.
Credits
Bureau: Brandhouse
Producent: Bacon
Instruktør: Martin Werner
Fotograf: Lasse Frank
Producer: Malene Dyhring
CD: Mikkel Elung
Copy: Simon Kragh
AD: Sigurd Bjerre
Musiktitel: “Slow Mover”
Sangerinde: Louise Alenius
Producer: Ben Kaniewski