Da de kreative nordjyder i 2013 ”brølede” for første gang – ved premieren på den nordjyske prisfest Årets Brøl – var det reklamebureauet SHRPA, der løb med dengang 7 ud af 16 uddelte priser.
Siden er der kommet et par nye kategorier til, så man nu er oppe på 20 styk (herunder Grand Prix), og selv om SHRPA denne gang må ”nøjes” med 7 ud af 20 uddelte priser, så var der heller ikke i år nogen tvivl om, hvem den største vinder var.
SHRPA var i år nomineret 20 gange i 12 ud af de 20 kategorier – for løsninger for henholdsvis Nibe Festival, Randers Tegl, Aalborg Kommune, Aalborg Lufthavn, EHRENBERG Kommunikation, Cool Well og Sæby Fiskeindustri – så vinderchancerne var til at få øje på, og det blev samlet set altså til 7 priser.
De 5 af priserne blev givet for kampagnen ”Vis omtanke i trafikken – Alt andet er til Grin” for Aalborg Kommune – Trafik & Veje. Den vandt kategorierne Digital Kampagne, Film – øvrige, Kampagnekoncept Offentlig, Sociale Medier og endelig årets Grand Prix.
– Sidste år blev vi den helt store vinder, og igen i år har dommerkomitéen peget på os som vinder i seks kategorier plus den særlige Grand Prix. De mange førstepriser vidner om vores stærke fodfæste i markedet, og den position udnytter vi til at skabe kampagner, der gør vores kunder endnu mere konkurrencedygtige. Desuden retter flere og flere af de store brands på landsplan uopfordret henvendelse til os, og det tager vi som et udtryk for, at vi har fundet en effektiv, kreativ åre, siger Adam Bennike, bureaudirektør i SHRPA.
På andenpladsen kom Clienti, som vandt 4 priser for løsninger for Cembrit, HH Simonsen (2) og Energi Nord, og på tredjepladsen kom Det Nye Sort med 3 priser for løsninger for Public Image, Aalborg Studenterkursus og Aalborg Universitet.
Otte bureauer var på scenen
I alt delte otte bureauer de 20 priser ved Årets Brøl 2014, som løb af stablen med prisoverrækkelser og fest i Nordkraft i Aalborg fredag aften.
Juryen var i år fire mand mindre end sidste år, men det var kompetente kræfter, der havde haft de 150 indsendte arbejder under luppen.
Formand for Årets Brøl-jury 2014 var igen i år Thomas Hoffmann, kreativ direktør, &Co, som også stod for aftenens faglige indlæg ”The Long Walk With Walken”, hvor han fortalte om &Co og Bacon CPH’s multi-prisvindende kampagne ”Made From Cool” med Hollywoodstjernen Christopher Walken i hovedrollen.
Han – altså Thomas Hoffmann – havde i årets jury følgeskab af Niels Heilberg, Senior Creative, Hjaltelin Stahl, Troels Nørlem, Director, Designit, Thomas Fabricius, Kreativ direktør, DDB Copenhagen – og sidst, men ikke mindst, Søren Christensen, Client Service Director, Robert/Boisen & Like-minded.
Bag prisen står Erhverv Norddanmarks Kreativgruppe samt en række støttepartnere som blandt andre Danske Bank, Aalborg Zoo og Nordjyske Medier.
Her er alle vinderne ved Årets Brøl 2014
App eller Mobilt Website
Huge Lawn-Miracle Apps for Nordsøen Oceanarium
Corporate Identity
Form Agenda for RadioAnalyzer
Emballagedesign
Clienti for HH Simonsen
Corporate Website
Public Image for Revisionsfirmaet Honum & Dyg
SHRPA for Nordjyske Medier
Rebrand Identity
Clienti for HH Simonsen
Kampagne- eller Produktwebsite
Form Agenda for Giftzoo
Reklamefotografi
SHRPA for Nordjyske Medier
Direct Marketing
Clienti for Energi Nord
Mini Identity
Det Nye Sort for Public Image
Digital Kampagne
SHRPA for Aalborg Kommune/Trafik & Veje
Film – reklame
Det Nye Sort for Aalborg Studenterkursus
Film – øvrige
SHRPA for Aalborg Kommune/Trafik & Veje
Kampagnekoncept B2B
Clienti for Cembrit
Kampagnekoncept B2C
Det Nye Sort for Aalborg Universitet
Kampagnekoncept Ofentlig
SHRPA for Aalborg Kommune/Trafik & Veje
Outdoor
Feder+Okkels for Aalborg Zoo og Spar Nord
Sociale Medier
SHRPA for Aalborg Kommune/Trafik & Veje
Unikt kampagneelement
Weber-Stephen Nordic for Weber-Stephen Nordic
Årets Brøl 2014 Grand Prix
SHRPA for Aalborg Kommune/Trafik & Veje
Du kan læse mere om Grand Prix-vinderkampagnen “Vis omtanke i trafikken – Alt andet er til grin”.
Og kampagnefilmen kan du se her.