De seneste to år har det ikke været let at bevare motivationen, hvis man var ansat i Grey København. Røde tal dominerede, men nu lyder der andre optimistiske toner fra det gamle bureau.
– Vi oplever stigende efterspørgsel på virale film, strategisk som kreativ sparring og nytænkende kampagner til målgrupper, som vi gør os megen umage i at forstå, før vi skaber løsninger på kundernes udfordringer, siger Thomas Torp, kreativ direktør hos Grey København.
En af de nye målgrupper, han har kastet sig over, er, kvinderne.
– De er i vækst, og blandt andet derfor oplever vi færre platte vittighedsbaserede reklamefilm. Kvinder er generelt ikke til vittigheder i reklame, men har til gengæld et hav af andre følelser, som annoncørerne og reklamebranchen bør forstå at tale ind til.
Thomas Torp fortsætter
– Indsigt er en af Grey Københavns styrker, og derfor har vi naturligvis behov for at tilbyde vores kunder – både mænd og kvinder – stærk kommunikation udtænkt med vore krøllede hjerner.
Den 1.september udvider Grey København den kreative afdeling med to nyansættelser – piger vel at mærke.
– Mia Lykkegaard Pedersen og Katrine Jo Madsen er to suveræne forstærkninger plukket direkte fra Grafisk Højskole.
I dag består Grey Københavns kreative afdeling af seks mænd og en kvinde.
cwl