I går annoncerede WPP-ejede GroupM lanceringen af et nyt globalt medie- og contentbureau – det er endnu ikke blevet navngivet – baseret på en fusion af MEC og Maxus og under ledelse af MEC’s globale CEO Tim Castree.
Planen er, ifølge Wall Street Journal, at reducere omkostningerne ved at drive de to bureauer og investere besparelsen i udbygningen af vækstområder, såsom GroupM’s relativt nye digitale indkøb på bureau-fronten, Essence.
Det er endnu for tidligt præcisere, hvad fusionen får af betydning for antallet af kontorer, afdelinger og ansatte verden over, skriver Wall Street Journal.
Danske chefer: Spændende udvikling
Det nye bureau vil blive præsenteret i løbet af efteråret, og herhjemme vil det kombinere Maxus’ og MEC’s forretninger i både København og Aarhus.
– For både Maxus og MEC er det er en spændende udvikling, lyder det samstemmende fra Kristian Bæk-Mikkelsen (Maxus) og Thomas Nolsøe (MEC), direktører i de to bureauer.
– Bureauerne deler mange af de samme værdier, og fusionen vil give vores kunder det bedste, vi kan tilbyde i form af talenter, teknologi og værktøjer. Vi ser frem til at være med til at skabe en ny og endnu stærkere organisation for fremtiden, fortsætter de.
Essence på vej til Norden
GroupM er i øvrigt også i fuld gang med at planlægge den nordiske lancering af gruppens globale digitale mediebureau, Essence.
Essence blev købt af GroupM i 2015 og arbejder for globale kunder som Google og Visa og har for nylig vundet Nokia globalt i samarbejde med Mindshare.
– Vi går en virkelig spændende fremtid i møde med lanceringen af vores nye globale bureau og udrulning af Essence, og det understreger vores commitment til at sætte data og teknologi i centrum for at gøre vores kunder endnu mere konkurrencedygtige, siger Jonas Hemmingsen, CEO, GroupM Nordic.