Når herrernes håndbold-VM fløjtes i gang i næste uge i Qatar, vil den danske pumpegigant Grundfos igen være synlig i alle kampe som partner og hovedsponsor for IHF, det internationale håndboldforbund.

Det vil både tilskuere og milliarder af tv-seere ved selvsyn kunne opleve under hele VM-slutrunden.

– Det har vi været siden VM i Tunesien i 2005, og samarbejdet med IHF er løbende udbygget, senest med en international konference om håndboldspillets fremtid afholdt på The Poul Due Jensen Academy i Bjerringbro, fortæller Grundfos’ brandingdirektør Kim Klastrup.

Det er eksponeringen over for de mange tv-seere, Grundfos er gået efter.

1,5 milliarder ser med

Siden samarbejdets start er seertallene vokset støt, og det forventes at dette håndbold-VM vil blive set af 1,5 milliarder mennesker.

Dermed når Grundfos op på henved 12 milliarder eksponeringer over de seneste 10 år, og Grundfos vurderer derfor, at håndbold-VM er en unik mulighed for at udbrede kendskabet til pumpemærket over hele verden.

Grundfos samarbejder direkte med IHF og har ikke haft behov for at lave sponsoraftaler med Qatars organisationskomite.