På fredag vil mere end 900 danske reklamefolk indtage Øksnehallen på Vesterbro for at kåre årets bedste reklamer i 19 kategorier.
Ud af ca. 1300 indsendte værker er ca. 150 nået til shortlisten. Men det er under 100 værker, der får en egentlig nominering.
Der vil ikke blive uddelt Guldkorn i en af de nye kategorier Websites, fordi dommerne ikke fandt nogen af de indsendte værker værdige. Det har tidligere år været tilfældet i kategorien Radiospots, men efter hvad Markedføring erfarer er der i år faldet et Guldkorn i denne kategori. Der vil alligevel blive uddelt 19 Guldkorn, fordi hele to arbejder i kategorien Grafisk Design er blevet fundet værdige til et Guldkorn.
Størst spænding er der om den prestigefyldte kampagnekategori, der omfatter værker, der optræder i flere forskellige medier. Her er der tre favoritter. DDB Needhams kampagne for TV-Fonen, DDB Needhams kampagne for VW Passat, men Grey Københavns kampagne for Træets Arbejdsgiverforening “En duft af træ“ har også gode chancer.