Den store producent af massive trægulve Junckers i Køge skyder i dag en ny B2C-kampagne med både print, web og video i gang.
Kampagnen er anden fase i en større marketing-satsning, hvor første del var en B2B-hvervekampagne, der skulle tiltrække tømrermestre til et netværk af certificerede Junckers-gulvlæggere. Den første fase løb af stablen i januar og februar.
Anden fase skal gøre forbrugerne opmærksomme på fordelene ved Junckers-gulve og vise, hvor nemt det er at få gulvene lagt ved hjælp af det nye netværk.
Intet leadbureau
Begge faser i kampagnen er lavet helt uden leadbureau og i stedet udviklet af Junckers’ marketingafdeling og salgsafdeling i samarbejde med en række kreative freelancere.
– Vi arbejder generelt uden leadbureau. Det handler dels om budgettet og dels om, at vi har et rigtig godt samarbejde med en række freelancere inden for både tekst, foto, video og AD, siger marketingchef Kim Maretti.
Og hvorfor så det?
– Det er vores oplevelse, at de er meget engagerede og kreative i udviklingsfasen, og derfor opnår vi gode resultater på den måde. Det er selvfølgelig en udfordring, når man selv skal være tovholder og være opmærksom på selv de mindste detaljer, men omvendt holder det én skarp, fordi man ikke bare kan læne sig tilbage og håbe, at et bureau gør arbejdet for én, siger Kim Maretti.
Det stiller omvendt også store krav til Junckers, da det kræver, at marketingafdelingen konstant er bevist om sit brands værdier og har en holdning til de forslag, der kommer ind.
– Man bliver nødt til at tage ansvaret – uanset om det går godt eller skidt, siger Kim Maretti.
“Junckers for Life”…
…hedder kampagnen, der er målrettet de yngre boligejere og førstegangskøbere på boligmarkedet. Derfor har Juncers allieret sig med bodybuilder, håndværker og skuespiller Kim Kold, der senest har været med i biografhittet Fast & Furious 6.
– Vi er i gang med et transformere Junckers-brandet, så det også når ud til en yngre målgruppe, der måske ikke kender til fordelene ved massive trægulve kontra lamel- og laminatgulve. Vi kalder det selv, at vi skal gå ”fra støv til show”, og det gør vi bl.a. med denne kampagne, hvor Kim Kold spiller en kombineret actionhelt og gulvlægger, der skyder dårlige gulve ned og lægger Junckers-gulve i stedet. Filmen er lavet i et højt tempo og med et glimt i øjet, og vi er rigtig glade for resultatet, slutter Kim Maretti.
Se kampagnefilmen her.