Burgerboller, hotdog-brød og andre lækkerier er i fokus i en ny kampagne for Hattings fastfood-produkter, der lige nu rammer bl.a. TV.

Det er den første store kampagne-aktivitet fra Hatting i flere år, og det er Uncle Grey, som Hatting tidligere i år valgte som nyt bureau, der står bag.

Kampagnen opfordrer forbruger til at give den gas med alle mulige kombinationer af fødevarer i de forskellige brødtyper under sloganet ”Go have fun – we don’t judge”.

Og netop rummeligheden er central i kampagnen, lyder det fra Anne Sofie Snoer, Marketing Manager hos Lantmännen Schulstad, der ejer Hatting.

”Vi mener selv at have lavet en kampagne, der favner mange danskere, da vores budskab er, at vi som Hatting Fastfood ikke er dommer over for hvad danskerne putter i enten deres burger eller hotdog. Men at vi blot leverer de bedste rammer, nemlig det gode brød, siger hun i en mail til Markedsføring.”

Anne Sofie Snoer, Marketing Manager hos Lantmännen Schulstad, der ejer Hatting. Foto: PR

Vil modernisere brandet

Ifølge Hatting og Uncle Grey er der stor vækst i fastfood-kategorien, og den primære KPI er at styrke positionen i kategorien, og blive det foretrukne produkt i basis-sortimentet. 

”Vi ved at en meget stor del af danskerne kender Hatting, så vi håber selvfølgelig, at en relancering kan bidrage yderligere til kendskabet, og samtidig være med til at modernisere brandet – og i sidste ende skabe mersalg,” skriver Anne Sofie Snoer i mailen.

Kampagnebudgettet ønsker parterne at holde for sig selv, men det oplyses, at der er tale om ”den første store aktivitet på Hatting-brandet – herunder redesign, kampagne, øget mediebudget osv – i flere år.”

”Vi er rigtig glade for at være on-air med vores kampagne, og glæder os til at se hvordan den bliver taget imod af forbrugerne,” siger Anne Sofie Snoer.

Josephine Winther-Poupinel, COO, Uncle Grey. Foto: PR.

Gensyn med brandet

Hos Uncle Grey er Hatting-opgaven et glædeligt gensyn for COO Josephine Winther-Poupinel.

Hun arbejdede således for mere end 10 år siden på Hatting-brandet, da hun var hos reklamebureauet Bates. 

Det var dog dengang Hatting frost og ikke fastfood, men Josephine Winther-Poupinel er ikke i tvivl om, at der er tale om et ”ikonisk brand, som det er en fornøjelse at arbejde med.”

“Og vi håber og tror på, at vi har lavet en kampagne, der både moderniserer brandet, men som forhåbentligt også inspirerer danskerne til at folde deres kreativitet ud, når det kommer til at lave lidt mere utraditionelt fast food i hjemmet,” siger hun.

Kampagnen er i luften nu og lever på de digitale medier, TV og OOH. 

Det er Starcom, der står bag medieplanlægningen, og Clear Channel der står for indkøb af OOH. 

Se den nye TVC her.

For at se indholdet skal du acceptere cookies.

Opdater dine indstillinger