Det er bare så godt, når globale brands får inspiration fra lille Danmark.

For det viser jo, at vi sagtens være til stede med visionær kommunikation, når annoncører og bureauer vil.

Nederst har vi en ganske fremragende reklame skabt over misforståelser og fordomme, der alligevel kan føre til konstruktiv dialog. Og har vi set og hørt om det før?

Ja-ja-ja, det har vi da. Momondos ”The DNA Journey” og TV 2’s ”Alt det vi deler” er skabt af &Co., og har fået astronomisk opmærksomhed – og det gælder begge danske film.

Nu har Heineken altså forsøgt at genbruge idéerne, og det er der intet galt med.

– If it aint broken don’t fix it, siger de kloge i Guds eget land, og det Agency Publicis London så gjort. Igen en fornem eksekvering af et tema, der er helt fremme på agendaen.

– Stort tillykke til &Co., Bacon og Moland Film, der med andre ord endnu engang viser, at de præsterer ud over det sædvanlige.

Se den omtalte Heineken-film her: