Help PR-stifter Mads Byder lukker nu for første gang partnere indenfor i ejer-varmen, når Charlotte Correll og Mikkel Luplau Schmidt 8. februar indtræder i bureauets ejerkreds som partnere.

Det oplyser Mads Byder over for Markedsføring.

– Charlotte og Mikkel har gennem en lang årrække spillet vigtige roller i Help PR og præsteret på et højt niveau. De er faglige spydspidser inden for hvert deres felt, og så er de begge kulturbærere og har vores metode og DNA på rygraden. Det lå derfor lige til højrebenet at få dem begge med i ejerkredsen, siger han.

Mads Byder, der fremover fortsat vil være hovedejer af bureauet, tilføjer: 

– At Charlotte og Mikkel nu indtræder i ejerkredsen er et naturligt skridt i forhold til den plan, vi har lagt. Vi har et tårnhøjt ambitionsniveau og vil ikke udelukke, at der kan komme flere partnere ind på et tidspunkt.

Mads Byder, stifter og ejer af Help PR. Foto: PR.

Help PR blev stiftet i 2005, og en gennemgang af bureauets regnskaber viser, at der i en årrække er blevet leveret pæne millionoverskud.

– Vi har et unikt setup, som har leveret et resultat på i gennemsnit cirka 10 millioner kroner på bundlinjen de sidste syv til otte år (resultaterne før skat, red). Det giver jo perspektiv og kræfter til nye medejere. Og ambitionen er, at vi fortsat skal sætte nye standarder for PR og kommunikation, siger Mads Byder.

Belønnet for tilgang

På kundelisten har Help PR blandt andre 7-Eleven, Cisco, IKEA, Fitness World, Nespresso, Burger King, Boozt og Just Eat, som bureauet bistår med kommunikation og PR. 

Mads Byder, der ikke ønsker at oplyse, hvor stor en andel de nye partnere får, fremhæver, at tallene viser, at bureauet bliver belønnet for dets arbejde med at ”produktificere” timerne.

Han oplyser videre, at bureauet uden støtte eller nedgang i løn har klaret corona-året 2020 bedre end i 2019. 

Charlotte Correll har været i Help PR de sidste 10 år, hvor hun har været ansvarlig for en stor del af bureauets store internationale kunder samt medvirket til at udvikle og drive digitale influencer-projekter.

Mikkel Luplau Schmidt kom til Help PR i 2014 og sidder i dag med en række af bureauets tech-kunder og iværksættervirksomheder.

De nye partnere har begge været en del af ledergruppen de seneste år.

Resultater i Help PR 2014-2019

Første tal er resultatet efter skat og andet tal er resultatet før renter og skat:

2014: 7,9 mio. kr. / 9,8 mio kr.
2015: 8,7 mio. kr. / 11,1 mio kr.
2016: 9,6 mio. kr. / 12,0 mio kr.
2017: 10,9 mio. kr. / 13,7 mio kr.
2018: 10,6 mio kr. / 13, 2 mio kr.
2019: 6.9 mio. kr. / 8,7 mio

Kilde: Regnskaberne for Help PR & Kommunikation ApS.

– Help har år efter år vist, at vi kan skabe gode resultater for vores kunder og udvikle bureauet i takt med mediebilledet. Den succes tilskriver jeg vores metode, der har fokus på enkelthed, eksekvering og færre processer, og hvor leverancerne aldrig gøres op i timeberegning, som ingen kunder er tjent med, siger Charlotte Correll og tilføjer:

– Jeg ser frem til at være med til at tage Help til det næste niveau, hvor der ligger en spændende opgave i fortsat at udvikle vores palette af digital storytelling og kommunikation ud fra vores kerneforretning, som er storytelling på tværs af kanaler og formater. 

Mikkel Luplau Schmidt siger:

– Jeg er naturligvis glad for at få denne mulighed. Help PR er en fantastisk arbejdsplads med nogle af bedste kommunikationsfolk, en uhørt vinderkultur og mest interessante kunder, så jeg ser frem til bidrage til bureauets fremtidige vækst. Vi er i god gænge, har travlt og fremtiden ser lys ud.

Help PR har de seneste måneder ansat Lou Thatt som seniorrådgiver med fokus på bureauets kunder inden for livsstilssegmentet, Jakob Vesterager som kommunikationsrådgiver, Frederik Marker som kommunikationskonsulent og Christian Bendixen, der det seneste år været ansat i som juniorkonsulent, men som nu er i en fuldtidsstilling som kommunikationskonsulent.