Alle priser er nu blevet uddelt ved Årets Rambuk 2021, der blev afholdt på Hotel Villa i København med den fiktive radioduo Klavs Bundgaard og Allan Sindberg fra r8Dio som værter.

Og det blev bureauet OMD Danmark, Nord DDB CPH og McDonald’s Danmark, der blev de helt store vindere.

OMD Danmark hev i alt fem priser hjem ved aftenens prisuddeling – fire af dem sammen med Nord DDB Copenhagen for McDonald’s-kampagnen Homestyle x Paul Cunningham, hvor den berømte michelin-kok fra Henne Kirkeby Kro designede en bearnaise-burger for fast food-giganten i Danmark.

Hjaltelin Stahl blev den tredjestørste prisvinder på dagen som vindere af Experimental Prisen og Indsigts Prisen.

Derudover var der også priser til Royal Unibrew, Pong, Advice A/S og flere andre bureauer.

Fra scenen tog de to værter Klavs Bundgaard og Allan Sindberg både varmt – og noget nervøst – imod dagens gæster, hvor de var klar på at gøre forretning:

“For os er det øøøh … en stor ære at komme her i aften, men jeg regner også øøh … med, at vi kan lave lidt forretning. Jeg kan forstå, at Coop og Føtex også sidder hernede, og også Sædbanken, men der ved jeg ikke, hvor meget jeg kan byde ind med der,” lød det fra scenen fra Klavs Bundgaard, radiodirektør i Danmarks nye, tale-snakke-sludre-hygge-guffe-radio, r8Dio.

Du kan se billeder af dem – og dine kolleger – på årets røde løber her.

Alle prisvinderne er herunder:

Grand Prix

OMD Danmark & Nord DDB Copenhagen / McDonald’s Danmark / Homestyle x Paul Cunningham

Schibsted Bæredygtighedsprisen

Geelmuyden Kiese / Danmarks Statistik & 2030-panelet / Gør verdensmål til vores mål

De største vindere

1 OMD Danmark, 5 priser

2 McDonald’s Danmark, 4 priser

2 Nord DDB Copenhagen, 4 priser

4 Hjaltelin Stahl, 2 priser

Experimental Prisen

Hjaltelin Stahl / Danish Crown Global / Big Danish Bacon Pre-Roll

Kampagnen The Big Danish Bacon Pre-Roll har et meget simpelt koncept: En video af et stykke bacon, der steger på YouTube – og som de kunne skippe, når de syntes, baconen var færdig. Foto: Screendump.

Indsigts Prisen

Hjaltelin Stahl & MediaCom / VisitDenmark / Mere End #BareDanmark

Foto: Martin Sylvest Andersen.

Content Activation Prisen

OMD Danmark & Nord DDB Copenhagen / McDonald’s Danmark / Homestyle x Paul Cunningham

Foto: Martin Sylvest Andersen.

Out of Home Media Prisen

Pong / Fernet-Branca / Fernet-Branca Bitter Bus

Foto: Martin Sylvest Andersen.

Branded Content Prisen

Royal Unibrew A/S / Royal Unibrew A/S /  Danmarks Største Virtuelle Ølsmagning

Foto: Martin Sylvest Andersen.

Marketing Automation Prisen

iProspect & DentsuX / IKEA / Fra retail til omnichannel via et fuldt automatiseret marketing-program

Kampagne Prisen

OMD Danmark & Nord DDB Copenhagen / McDonald’s Danmark / Homestyle x Paul Cunningham

Effektprisen under en million kroner

OMD Danmark, Twenty Agency & Help PR / Volkswagen Erhvervsbiler / Visit The Road

Foto: Martin Sylvest Andersen.

Effektprisen over en million kroner

Drum CPH, TV 2 Branded Content & PHD / Alkohol og Samfund & Trygfonden / Flere end du tror

Media Strategi Prisen

OMD Danmark & Nord DDB Copenhagen / McDonald’s Danmark / Et mediestrategisk skifte mod vedvarende vækst

Not for profit

Advice A/S, Orchestra & InboundCPH / Julemærkehjemmene / 10 uger kan ændre alt