Det er fire stærke teams, der stævner ud for Danmark i forbindelse med Cannes Lions’ ungdomskonkurrence, Young Lions.

– De fire teams er valgt ud fra to års arbejder, siger Dorte Nielsen, formand for Creative Circle, som står for beslutningen om, hvilke teams der skal konkurrere.

– Da vi ikke kunne sende teams afsted sidste år på grund af corona, har vi i år udvalgt deltagerne fra både YCCA 2020 og 2021, siger hun.

Og der er erfarne kræfter på det danske Young Lions ”landshold” anno 2021.

Flere kendte navne

– Vi har valgt fire meget stærke teams, der har gjort sig særligt bemærket til henholdsvis YCCA 2020 og YCCA 2021, samt i forbindelse med Our Sustainable Future 2021, siger Dorte Nielsen.

Hun tilføjer:

– Det er en stor fornøjelse, at Danmark bliver repræsenteret af så stærke kreative kræfter. Stort tillykke til de fire teams.

Og de fire unge, danske teams har lidt at leve op til.

To år med dansk guld

I 2019 tog unge danske kreative guld ved Cannes Lions-ungdomskonkurrencen for andet år i træk.

Det var Klara Vilshammer og Christoffer Boas fra Robert/Boisen & Like-minded, der nappede det ædle metal i Digital-kategorien for næsen af omkring 45 unge teams fra hele verden.

Året før tog Andreas Arnaa og Jesper Sichlau guld i Film-kategorien: De var dengang på MediaCom Beyond Advertising.

De fire danske teams, der skal konkurrere ved Young Lions i Cannes i år er:

FILM
– Christian Skjøtt (NORD DDB) og Sebastian Østgaard (Hjaltelin Stahl)

ADVERTISING
– Pernille Reichstein og Nanna Gjerstrup (Hjaltelin Stahl)

DIGITAL
– Cecilie Jelstrup og Marie Frederiksen (Uncle Grey)

DESIGN
–  Jonas Hjort og Marcus Mahecha (Kontrapunkt)