SAS er klar med næste skridt i selskabets ”We are Travelers”-reklamekoncept, der blev lanceret i september i fjor.
Med We are Travelers henvendte SAS sig direkte til flyselskabets kernekunde, ham eller hende, der rejser ofte, med en kommunikation, som byggede både på rejseglæden og de positive følelser, SAS’ rejsende forbinder med at flyve.
Kampagnen portrætterede både kunder og medarbejdere – nogle af Skandinaviens mest berejste mennesker.
– Den nye kampagne, der begynder i dag, fortsætter ud af samme ”We are Travelers”-spor. Den forener oplevelser og adfærd, som frekvente rejsende har tilfælles, siger Kenneth Christiansen, marketingchef i SAS Danmark, og peger på de karaktertræk og særlige adfærdsmønstrer, som karakteriserer både SAS-kunder og SAS-medarbejdere.
– Med vores snart 70 års erfaring i luftfart forstår SAS de forhold, som ikke kun forener de mennesker, der rejser ofte, men også gør deres rejse bedre. Derfor er SAS også det primære valg for erfarne rejsende i Skandinavien, fortsætter han.
På tværs af platforme
Kampagnen vil være at se i både tv, på en lang række digitale platforme, som udendørs reklamer på CRM og selvfølgelig på sas.dk, i magasinet Scandinavian Traveler og på online platformen scandinaviantraveler.com
Kampagnen kreative koncept er udarbejdet for SAS af et skandinavisk team bestående af de kreative bureauer Åkestam Holst, Los & Co og OTW samt mediebureauerne Mindshare, MediaCom og Tre Kronor Media.
Filmen “Vi drømmer på flere sprog” er lavet af produktionsselskabet Bacon og instrueret af en af verdens bedste reklamefilmsinstruktører, danske Martin Werner.
– Vi synes, det er blevet en virkelig vellykket, sjov og flot reklamefilm. For at få den fulde fortælling med vil jeg også opfordre alle interesserede til at kigge på vores andre reklameplatforme, siger Kenneth Christiansen.
Se filmen her og flere eksempler på kampagnens outdoor-annoncering derunder (PDF).