Nattens NFL-finale mellem Seattle Seahawks og New England Patriots, som sidstnævnte vandt, var en del mere spændende end sidste års kamp, men på reklamefronten var der ikke megen spænding at hente: Ingen over og ingen ved siden af Budweisers Super Bowl-reklamer.

Det er i hvert fald konklusionen hos den amerikanske avis USAToday, som på baggrund af sin årlige AdMeter-måling efter nattens Super Bowl kan meddele, at Budweisers reklamefilm har gjort det igen: Indtaget en suveræn førsteplads, som kampens mest populære reklame.

Med 8,1 point af 10 mulige slår filmen ”Lost Puppy” uden for enhver diskussion 2’eren på liste, Procter & Gambles genbrugs-reklame ”Like A Girl” med 7,1 point og Fiats ”Blue Pill” med 6,9 point.

Sidste år ved denne tid var det også Budweiser – og hundehvalpen – der løb med Ad-Meter-sejren. Endda med lidt højere ranking end denne gang. 

Du kan se de fem bedste fra dette års Super Bowl herunder – og ranglisten over samtlige 61 reklamefilm her. Under disse kan du se et indslag fra Jyske Bank TV, hvor Lars Bastholm forklarer, hvorfor de ekstreme priser på tv-reklamer under Super Bowl måske ikke er så ekstreme endda.

Nummer 1 – Budweiser

Nummer 2 – P&G/Always

Nummer 3 – Fiat

Nummer 4 – Microsoft

Nummer 5 – Doritos