Da Suzuki tidligere i år valgte nyt reklamebureau i skikkelse af Hjaltelin Stahl, var det med ønsket om et nyt syn på markedsføringen på tværs af traditionel reklame, digital, social og dialog.
Siden da er det gået stærkt, og Suzuki er nu klar med den første kampagne inden for den nye platform.
Marketingchef Erik C. Petersen fra Suzuki siger:
– Suzuki har i mange år positioneret sig som ”no nonsense”-bilen, hvor man får god kvalitet til fornuftige priser. Men Suzuki er i en rygende udvikling med en række nye, spændende modeller på vej, så vi har sammen med Hjaltelin Stahl skruet op for bassen for at slå fast, at man får meget mere end god kvalitet til fornuftige priser, når man køber en Suzuki. Fx har Suzuki meget høj kundetilfredshed, og ligger i henhold til Autoindex over mærker som Peugeot, Citroen, Ford, Opel, Renault, Fiat, Hyundai og Kia.
Kampagnen sætter fokus på den nye SUV-model Vitara, og Client Service Director Mette Hørdum fra Hjaltelin Stahl fortæller om den nye position og kampagne:
– Vores nye platform for Suzuki går i alt sin enkelthed ud på at fortælle, hvad der gør hver enkelt model usædvanlig. I Vitaras tilfælde er budskabet ”Udsædvanligt meget SUV fra 195.000 kr.”. For Vitara giver faktisk så meget SUV for pengene, at mange moderne byboer nu kan få en bil, der kan bringe dem lidt mere ud i naturen – også selvom byboerne nogle gange kommer til kort i den vilde danske natur….
Kampagnen er en fuldbåren cross media kampagne, og det er især værd at bemærke de to filmspor: Film er i Hjaltelin Stahls optik en af de vigtigste formidlingsformer i 2015, og derfor er der ud over TVC også kreeret en stribe små film til Facebook og YouTube, der arbejder på netop disse mediers præmisser.
Se tv-reklamen her – efterfulgt af et udpluk af de små film til Facebook og YouTube.
TV-reklame
Film til Facebook/YouTube
Skovbasilikum
Skovflåt
Kanel
Elg
Honning
Dræbersnegl