Bittesmå brysteholdere proppet med vat. Og g-strengs trusser, der lader bagdelen stå tydeligere frem gennem tøjet. Det er ifølge tøjgiganten Hennes & Mauritz passende undertøj til helt unge piger på blot 10-12 år. Det skriver Nyhedsavisen.
Avisen har været på indkøb i H&M, hvor man spurgte flere ekspedienter, hvad butikken har af undertøj til piger fra 10 år. De henviste til g-strengstrusser og push up bh’er og sagde, at den primære målgruppe til undertøjet er de helt unge piger.
Undertøjet er ikke i børneafdelingen, men har sit eget område i undertøjsafdelingen for voksne. Men det gør ikke sagen bedre, mener Red Barnet.
H&M afviser imidlertid, at undertøjet er til piger under 15 år.
– Det er en beklagelig fejl, hvis man som kunde bliver henvist til det undertøj, når det drejer sig om 10-12-årige børn. Undertøjet hænger i dameafdelingen, og vi henvender os ikke til børn med undertøjet, siger marketingchef for H&M Danmark Marlene Hyre Dybbro til Nyhedsavisen.
sit