Den internationale NGO-fond 5 Media, der har en ambition om at være ”katalysator for positiv forandring i verden” etablerer sig nu i Danmark.

Og til at hjælpe med at udbrede kendskabet har fonden valgt at samarbejde med det fem måneder gamle bureau, TwentyTwenty Agency.

Bureauet blev etableret i sommer af blandt andre den tidligere Very-stifter, Thomas Bjerg.

Mie Dahlquist, Executive Director hos 5 Media siger om valget af TwentyTwenty Agency som leadbureau:

– Deres strategiske community-tilgang og forståelse var det rigtige match med vores ambitioner om at ændre verden til det bedre gennem et community af change-makers. Og så kunne vi se, at de ikke var bange for at udfordre os – på den gode måde. 

Kampagne ventes i første kvartal

TwentyTwenty Agency har allerede nu udviklet hele brandgrundlaget og -strategien sammen med 5 Media.

Artiklen fortsætter under billedet.

Mie Dahlquist, Executive Director, 5 Media. Foto: PR.

Så lige nu er man i gang med at udvikle koncept og kampagnedelen til lancering i 2021.

– Vi forventer at gå i luften med vores første kampagner i løbet af første kvartal 2021. Og det tegner meget lovende, siger Mie Dahlquist.

Hvilke platforme forventer I at gå ud på?

– Vi benytter primært vores egen platform og vores egne medier, men vi kommer også til at promote på sociale medier. Og måske også seede lidt. Men vi går ikke ud med advertising i klassisk forstand.

Fonden har indtil videre 15 personer ansat, fordelt på to kontorer: Otte medarbejdere i København og syv i Amsterdam. 

Teamet udgøres af journalister, webdesignere, grafikere og SoMe-medarbejdere og administrative medarbejdere, oplyser Mie Dahlquist.

Økonomisk støtte og storytelling

I 2021 vil 5 Media identificere en række globale impact-projekter, som man vil hjælpe med at accelerere i form af blandt andet økonomisk støtte.

Thomas Bjerg og Farah Dib, grundlæggere af bureauet TwentyTwenty Agency. Foto: PR.

Et væsentligt element i fondens fundament er også selve storytellingen i forbindelse med de initiativer, man engagerer sig i. 

– Storytellingen skal være med til at inspirere os alle til, hvad vi selv kan gøre for at bidrage til en mere bæredygtig fremtid, siger Thomas Bjerg.

Han lægger ikke skjul på, at man på bureauet er glade og stolte over valget:

– Vi er naturligvis superbeærede over at få lov til at hjælpe 5 Media og bygge en platform, som reelt kan ændre verden til det bedre, siger han og tilføjer:

– Det er er en opgave, som skal eksekveres på flere niveauer, og det glæder vi os til. Det bekræfter os i, at vores strategi med rekruttering af folk, der har international kaliber, var den rigtige vej at gå, siger han.

5 Media-fonden er stiftet og finansieret af Laura DeVere – en amerikansk filantrop bosat i Europa.