Marketing er forretningskritisk. Det er IT også. Det er baggrunden for de fleste spektakulære opkøb, vi har oplevet de seneste år i konsulent- og bureaubranchen.

Det mener Lars Falkenberg, ny CEO for Charlie Tango, det nye brand under KMD-paraplyen, der opstod med opkøbet af In2Media Group.

– Der er tale om et paradigmeskift, og det har kolossale konsekvenser for alle rådgivere, der lever af at hjælpe virksomheder med at optimere forretningen. Bare et lille eksempel: I dag giver sondringen mellem frontend og backend ikke længere mening, siger Lars Falkenberg.

Prøv at kravle op i helikopteren?

– IT-strategien og -investeringerne smelter fuldstændig sammen med virksomhedernes marketing i dag, hvor vi sætter strøm til virksomheders tjenester. Især virksomheder med generiske produkter er udfordret af, at deres produkter groft sagt ikke differentierer virksomheden.

– Kunde-loyaliteten er stort set lig med vanskelighederne ved at skifte leverandør, fordi pris-kommunikationen efterhånden er det eneste, der adskiller rigtig mange virksomheder.

– Telebranchen, banker og forsikringsselskaber er især ramt af det. Hvis de skal bygge et brand, kunderne efterspørger, skal IT og marketing arbejde sammen på måder, de aldrig tidligere har skullet.

Velkommen til Dansk Markedsføring

For at kunne læse vores artikler beder vi dig om at tilmelde dig vores nyhedsbrev - så holder vi dig opdateret med de skarpeste indsigter og branchenyheder direkte i din indbakke. Helt gratis.

Indtast venligst fornavn.
Indtast venligst efternavn.
Indtast venligst korrekt e-mailadresse
Accepter venligst vores betingelser for at tilmelde dig

Er du allerede medlem?