TV 2’s kommunikations- og marketingdirektør Jacob Weinreich er kåret til Årets CMO 2021.

Han har netop nu, fredag den 20. august, vundet prisen ved foreningen Dansk Markedsførings kåring af Årets CMO på Hotel Villa Copenhagen.

Jacob Weinreich hædres for imponerende resultater i et svært år, men også for sine solide lederkompetencer.

Han kåres blandt andet til “Årets CMO” på grund af TV 2’s markante vækst på den digitale streamingtjeneste TV 2 Play, hvor TV 2 i december 2020 rundede 700.000 abonnenter – et tal, der allerede i juni 2021 er steget yderligere til 800.000 abonnenter.

“Vi har leveret fremragende kommercielle resultater i og med, at vi har bragt hundredetusindevis af nye danskere ind til TV 2 Play, som er en kerneopgave for os. Vi er lykkedes med at blive udnævnt til det stærkeste hold i Europa inden for streaming og broadcast. Og så har vi på siden af alt det håndteret Patient Nul i corona herhjemme og en meget kompleks MeToo-sag på toppen,” lød det fra Jacob Weinreich selv forud for kåringen, da han blev spurgt hvorfor han havde fortjent at blive nomineret til prisen.

Blå bog

Jacob Weinreich

46 år

Uddannet MBA i Business Administration & Management fra CBS

Kommunikations- og marketingdirektør hos TV 2

Her er han ansvarlig for TV 2 Design, TV 2 Promotion, TV 2 Medieplanlægning, TV 2 Branding, TV 2 Produktion, TV 2 Kommunikation og TV 2 Creative

Han mener selv, at det måske har været den mest komplekse CMO-opgave, han har stået med i Danmark.

“På toppen af det har vi skullet performe i et vanvittigt konkurrencetungt marked med store spillere og aktører, og alligevel er vi lykkedes med at tage en lion’s share af væksten. Det har vi løst helt fantastisk,” lyder det fra Jacob Weinreich.

Årets marketing-team i verden

Jacob Weinreichs indsats som CMO får stor ros af juryen bag “Årets CMO”. Fra juryformand Jakob Bernhard Knudsen lyder det:

“Jacob er Årets CMO 2021, fordi han har formået at skabe resultater, hvor marketing bevisligt har haft en stor betydning på både top- og bundlinje- og så endda i et langt, sejt træk under corona, hvor Jacob og hans team er stødt på mange svære problemstillinger,” siger juryformanden.

“Jacob er en helstøbt leder, der har øje for alle medarbejdere og som formår at skabe en stærk kultur, der arbejder for både forretningsvækst og et stærkt fælleskab,” fortsætter han.

Jacob Weinreich blev marketingchef hos TV 2 i 2015 og blev i 2019 udnævnt til kommunikations- og marketingdirektør. Som chef for TV 2 Marketing står han i spidsen for cirka 100 medarbejdere. I 2020 blev TV 2’s inhouse marketingbureau kåret som Marketing Team of the Year ved prisuddelingen Promax, der er den største prisuddeling for streaming- og broadcastbranchen.

Fra 2004 til 2014 arbejdede Jacob Weinreich hos Betfair Group, hvor han de sidste to år var international direktør for bettingselskabet. I en kort periode havde han i 2014 sit eget firma, MatchUp Group, før han rykkede til TV 2.

Du kan her høre Jacob Weinreich selv forklare, hvorfor han fortjent er kåret til Årets CMO 2021. Prisen bliver uddelt i samarbejde med NoA Consulting og headhunterbureauet Marcher Markholt.

For at se indholdet skal du acceptere cookies.

Opdater dine indstillinger