Jule-reklamefilm har i mange år været en stor ting, særligt i England, men nu kan vi også være med herhjemme.

Eller rettere sagt: Post Danmark kan. For lige nu er en serie på tre julefilm fra Post Danmark og reklamebureauet Hjaltelin Stahl et temmelig stort hit på nettet.

I de tre film dykker Mark, Emil og Lukas, der, som mange andre unge, ikke har stor erfaring med julekort og frimærker, ind i julekortets forunderlige, analoge verden. Her opdager de, hvad de røde kasser, der hænger rundt omkring i hele landet, er til, og at man faktisk kan cykle en sms for bare 9 kroner – selv til Samsø – og selv om det stormer og regner.

Morten O. Nielsen, der er kommunikationschef i Post Danmark, siger om kampagnen:

– Paradoksalt nok viser alle undersøgelser, at de unge er blandt dem, der bliver mest glade for at få et personligt julekort i deres brevkasse, men at der bare ikke særlig mange af dem, der får skrevet og sendt dem selv. Derfor har vi lavet de her film, der lige præcis rører ved glæden ved at glæde andre med det håndskrevne julekort.

Opdaget af Google

Filmene er en del af Post Danmarks julekampagne for det ”fysiske” julekort – altså det med frimærke på –  og foreløbig er de tre film tilsammen set mere end 1,2 millioner gange på Facebook, YouTube, Julekortet.nu og på Julemærkefondens Facebook-side.

Velkommen til Dansk Markedsføring

For at kunne læse vores artikler beder vi dig om at tilmelde dig vores nyhedsbrev - så holder vi dig opdateret med de skarpeste indsigter og branchenyheder direkte i din indbakke. Helt gratis.

Indtast venligst fornavn.
Indtast venligst efternavn.
Indtast venligst korrekt e-mailadresse
Accepter venligst vores betingelser for at tilmelde dig

Er du allerede medlem?