Jyllands-Posten har stoppet samarbejdet med Young & Rubicam og er nu – som salgsdirektør Thorkild Rathje udtrykker det – bureauløs.
– Vi vurderer situationen og har haft samtale med nogle bureauer, siger Thorkild Rathje.
Baggrunden for skilsmissen ligger i uenighed om eksekveringen. Hos Y&R siger direktør Carsten Boye, at bureauet havde “afleveret et oplæg, som vi syntes var kreativt spændende”, men som Jyllands-Posten ikke ønskede at bruge.
– Derfor var det naturligt at stoppe samarbejde. Der er ingen dramatik i det, og vi ønsker Jyllands-Posten held og lykke, siger Carsten Boye.
Thorkild Rathje siger, at man har været meget tilfredse med samarbejdet med Y&R.
– Men vi ønsker en anden eksekvering. vi har nogle holdninger, som vi skal have kigget på, og som vi har valgt at søge andres syn på, siger Thorkild Rathje. Han vil dog ikke nærmere uddybe avisens planer omkring reklamestil eller markedsførings-aktiviteter i øvrigt. fin