Lars Larsens kæde Jysk kunne fra i går præsentere et nyt magasin “Mit Hjem”. Magasinet udgives af mediehuset Chili Group, der også står bag ungdomsbladene Frikvarter og Chili. Jysk har indgået en samarbejdsaftale med Chili Group, som distribuerer magasinet i alle Jysk-butikker. Der er ingen penge mellem parterne, bortset fra at Jysk tegner annoncer i bladet.
Målsætningen er at bladet skal udkomme ti gange årligt i et oplag på 50.000 eksemplarer. Chili Group har i 2004 fordoblet sin omsætning fra 16 til 32 mio. kroner. Stigningen skyldes især, at mediehuset har haft succes med satsningen med at opbygge instore-magasiner til store kæder. Udover Mit Hjem udgiver Chili også Kiwi i Netto, Premiere i Blokbuster, Aktiv Forbruger i Spar og Skøn i Matas.
Ifølge salgs- og marketingdirektør, Tom Petersen, er der planer om endnu et par lanceringer i det nye år.
– Formålet er at skabe magasiner, der kan give både os og den enkelte kæde en fordel. Samtidig skal det også være af en vis kvalitet, så forbrugerne oplever det som et kvalitetsmagasin, siger han.