Som succesrig 37-årig iværksætter og ejer af brandet DC Shoes, besluttede Ken Block sig for at udvide sit CV, så det også kom til at omfatte ”racerkører”.
Det viste sig at være et klogt træk, da hans evner bag rattet førte til en af verdens ti mest virale kampagner nogensinde.
Køreevnerne i sig selv var mere end gode, og Ken Block blev ”Rookie of the year”. Det er dog intet sammenlignet med den virale succes, han fik med reklamefilmene for DC Shoes.
Bulder i røg og larm
Disse videoer blev en stor marketingssucces til trods for den egentlige intention, der blot var at skabe et afslappet mix mellem onlinereklame og event/sponsorship/promovering.
DC Shoes gik i modsatte retning af mange andre virksomheder og plantede videoen på så mange platforme som muligt, startende med YouTube.
Herfra udvidede man antallet af platforme for at tvinge forbrugeren til at støde på fænomenet over alt hvor de kiggede.
Ken Block udtalte: ”at når en +500 hestekræfters bil, kommer buldrende gennem røg og larm, skal forbrugeren nok huske os”. Og det fik han ret i.
En glad brandejer
Samlet er de to første Ken Block/DC Shoes videoer ”viewed” utrolige 100 mio. gange på YouTube og den tredje video i serien af syv er delt over tre mio. gange på Facebook.
Ejeren af DC shoes ”vidste” igennem hele forløbet, at det ville blive en succes.
Han udtalte, at selvom videoerne ikke ville få markant eksponering, ville alle bil entusiaster med en computer og deres venner se den og det var det segment han var ude efter.
Vi fra Be On og Markedsføring ønsker god december med denne herlige Hollywood-edition af Ken Block’s DC Shoes-reklame.
Bilfanatiker eller ej. Det er bare en super fed video…