Bag dagens kalenderlåge gemmer sig endnu en reklame fra reklamens Mekka; Superbowl.
Denne gang gælder det VW, der i 2011 lancerede den nye video “The Force”.
I videoen følger man en lille dreng i Darth Vader-kostume, der desperat, som mange af os andre, løber rundt i sit hjem og forsøger at bruge “The Force” (læs: fra Star Wars).
Hans mange forsøg er forgæves, indtil faderen vender hjem i en ny VW Passat og ved hjælp af en fjernkontrol, får sin søn til at tro, han har startet bilen med tankens kraft.
En lille genistreg
Videoens sympatiske og nuttede familierelaterede element, blandet med Starwars-segmentet, gjorde kampagnen til en kæmpesucces, der er set over 60 mio. gange på YouTube.
Det er måske endnu mere imponerende, at videoen på de to første dage blev set utrolige 12,5 mio. gange.
Dette skyldtes en genistreg fra marketingsafdelingen hos den tyske bilproducent, da videoen overlagt blev udgivet online to dage før Superbowl.
Da reklamens egentlige spot, i 2. quarter af finalen, indtraf, var der allerede et enormt buzz omkring videoen, og den blev derfor delt massivt efterfølgende. Succesen var også til at mærke på bundlinjen, da reklamens virkelige stjerne, Passaten, blev solgt dobbelt så meget det følgende år.
Sæt dig derfor godt til rette og nyd denne reklamefilm, der varmer godt i juletiden og med garanti vil få et lille smil frem på dine læber.