I denne uge går kampagnen for magasinet Sirene i luften. Sirene er (jf. Markedsføring nr. 2/2001) et månedsmagasin til piger i alderen 15-20 år, som Egmont lancerer den 1. marts. Kampagnen er udarbejdet af Grey København og har biografen som det bærende medie. – Vi kører med et payoff, der hedder: Sirene – til piger på toppen. Og det er fordi, man ikke skal undervurdere piger i den alder. Derfor har magasinet en ambition om at sætte pigerne i en endnu stærkere position end de er i nu, og derfor kører filmene også på at vise pigerne, at de godt kan, forklarer kontaktchef Sune Bang fra Grey og tilføjer, at både magasinet og kampagnen så at sige taler op til pigerne. Magasinets leder slår da også på, at pigerne må lægge beskedenheden på hylden. At det ikke kun skal være drengene, der bjæffer op om, hvor gode de er. Ved en event på onsdag gør Egmont så alvor af at få pigerne i tale. Her sætter de nemlig en skriftestol op foran Palads-biografen, hvor pigerne kan gå ind og fortælle om deres evner til at styre og til at få deres vilje. – Vi vil gerne vise magasinets tone – og den handler jo netop om, at pigerne kan en masse. Desuden skal vi være synlige, dér hvor pigerne er. Biografen er det primære medie, men kampagnen kører også på TV, outdoor og gocards plus i blade som Eurowoman og Alt for Damerne, siger marketingchef Marianna Gregersen fra Egmont Serieforlag, der med lanceringskampagnen har en ambition om i den grad at synliggøre Sirene. Kampagnen vil kunne ses i biografen hele året, og filmene er produceret af Easy Film med Peder Pedersen som instruktør. De kreative kræfter bag kampagnen er Thomas Asbæk og Olof Stenström.