I løbet af 2021 udkommer Sun Lolly med en ny, nordisk brandplatform, som skal hjælpe mærket med at introducere nye produkter og kategorier. Samt ”favne en bredere målgruppe og flere forbrugssituationer.”
Det oplyser selskabet bag Sun Lolly brandet, Co-Ro A/S, i en pressemeddelelse.
Virksomheden, der også står bag brands som blandt andre læskedrikken Sunquick, har til formålet indgået samarbejde med det unge bureau Twenty (tidligere Twenty Twenty Agency, red.).
– Sun Lolly er et brand, som står os danskere meget nært, og vi har mange gode minder forbundet med Sun Lolly. Vi ønsker at bygge videre på denne position og give ekstra liv til brandet. Og at opnå en bredere relevans for at kunne favne de ambitioner, vi har for brandet på sigt, siger Mette Klitvang, Marketing Manager, Co-Ro A/S, i meddelelsen.

Hun oplyser videre, at man ønsker at ”bygge brandet endnu mere”. Og at man har ”øget fokus på flere nordiske og europæiske markeder.”
Har tyvstartet …
I Danmark har Sun Lolly-brandet eksisteret siden 1979, hvor den klassiske, trekantede frys selv- og skub-op-is udkom i tre smagsvarianter.
I 1993 begyndte eksporten. Og i de senere år har man udvidet produktpaletten med Creamy-versioner, økologiske versioner samt smoothies og frugtdrikke.
Senest introducerede man Fruity Water, en frugtdrik, som i sundhedens ånd kun indeholder vand og frugtjuice. Og altså ikke tilsat sukker eller kunstige sødemidler.
Og med dén introduktion har Twenty således allerede tyvstartet samarbejdet med Sun Lolly-brandet.
Mette Klitvang ønsker ikke at oplyse de forretningsmæssige målsætninger for brandet, men siger til Markedsføring:
– Vi ønsker at etablere vores position i de nordiske markeder endnu kraftigere. Og vi ønsker at være relevant for hele familien, og at kunne favne nye koncepter, så som Fruity Water, og sæsoner.
”Tung strategisk manøvre”
Kort om Co-Ro og Sun Lolly
- Is- og læskedrikproducenten Co-Ro blev grundlagt i 1958.
- Koncernen er i dag fondsejet og har cirka 1.200 ansatte, heraf omkring 300 på hovedkontoret i Frederikssund.
- Co-Ros produkter sælges i 80 lande fordel på Europa, Mellemøsten, Asien og Afrika.
- Kina er koncernens næststørste marked.
- Virksomheden sælger omkring 500 produkter på tværs af alle markeder. Omkring 25-30 på det danske marked – herunder Sun Lolly.
- Seneste regnskab (2019) viser en rekordomsætning på 1,97 milliarder kroner og et et overskud på 160 millioner kroner.
Kilder: Co-Ro, cvr.dk og Food Supply
Hos Twenty siger Thomas Bjerg, CEO og co-founder, om projektet:
– Briefen var at skære ind til kernen af brandet for at finde ud af, hvad der skulle beholdes, og hvad der skulle fornyes som et led i re-positioneringen.
Han kalder det ”en tung strategisk manøvre”, som kommer til at udmønte sig i ”en mere emotionel, kreativ platform.”
– Igennem et grundigt community indsigtsstudie, der tog højde for hele brandporteføljen, har vi fået det strategiske fundament på plads. Nu glæder vi os bare til at se det kreative koncept gå live, så vi kan begynde at rykke Sun Lolly mod de brand- og forretningsmæssige målsætninger, vi har sat sammen med Co-Ro, siger Thomas Bjerg.
Sun Lolly-brandet har tidligere samarbejdet med bureauet Very Patchwork (en fusion mellem bureauet Very og bureauet Patchwork, red.).
Bureauet blev siden en del af Egmont-koncernen og skiftede navn til Belong.