En række bil-producenter har nu fundet på at bruge de stigende benzinpriser i markedsføringen. I hvert fald i USA. Det skriver Brandweek.
Chrysler har således i samarbejde med BBDO, Detroit, lanceret en kampagne med titlen ”Let’s refuel America”, som lover forbrugerne benzin til lav, fast pris i op til tre år, hvis de anskaffer sig bestemte Chrysler-modeller.
Og ifølge Chrysler selv har det givet så meget respons, at man nu har valgt at forlænge kampagnen med fire uger.
Suzuki er med kampagnen ”Free gas for summer” hoppet med på dén vogn med et tilbud til kunderne om 0 pct. i rente og gratis benzin i tre måneder ved køb af bestemte bilmodeller købt mellem den første maj og den 30. juni.
Og ideen ser ud til at virke.
Hos Chrysler melder man om 10 pct. højere trafik i butikkerne og 25 pct. højere trafik på webben, og fra Suzukis side kan man berette om 9 pct. større dagligt salg i den første uge, efter at kampagnen gik i luften.
sit