Thomas Kolster, der blandt andet er forfatter til bøgerne Goodvertising og The Hero Trap og står bag Goodvertising Agency, har udvalgt de 10 kampagner, han mener, der var de bedste og mest effektive i 2020.
Disse kampagner er dermed vindere af ”Goodvertising Awards 2020”, men der er langt fra tale om et awardshow, som man ellers kender dem i branchen.
– Nej, dette er ikke en award, man kan sende ind til. Her udvælger vi de bedste blandt de tusinder af kampagner, vi har set på i 2020, siger Thomas Kolster.
Han har masser af erfaring med mere traditionelt jury-arbejde, da han blandt andet tidligere har været en af dommerne ved D&AD’s Impact-awards og Sustainable Development Goals Juryen ved Cannes Lions.
– Goodvertising Awards begyndte jeg med i 2013, og vi er i færd med at professionalisere set-uppet yderligere. Næste år overvejer vi at etablere en jury med en bred, faglig ekspertise, siger han.
De ti vinderarbejder, der optræder på listen, er ifølge Thomas Kolster de bedste, globale arbejder på grund af deres ”effekt, potentiale og kreativitet”.
Du kan se de 10 udvalgte arbejder, i tilfældig rækkefølge, herunder efterfulgt af en videopræsentation af dem:
- “Order from McDonald’s” af Buzzman for Burger King.
- “The 2030 Calculator” af Doconomy for The Farm.
- “Go Back to Africa” af FCB/Six for Black and Abroad.
- “Loop” af Terracycle for Terracycle
- “The Tampon Book” af Scholtz & Friends Berlin for The Female Company.
- “Pay it Forward” af FCB Inferno London for The Big Issue.
- “Mouldy Whopper” af INGO for Burger King.
- The Microneedle Food Sensor af Massachusetts Institute of Technology Department of Civil and Environmental Engineering.
- “Climate Action Vodka” af Bob the Robot for Koskenkorva Vodka.
- “A Hard Pill to Swallow” af Åkestam Holst for Apotek Hjärtat.

For at se indholdet skal du acceptere cookies.
Opdater dine indstillinger