Nye platforme, moderne forbrugere og digitale medier tørster alle efter ultrakorte formater, der kan formidle klar kommunikation uden at miste effekt eller at gå på kompromis med budskabet.
Den udfordring skulle eksempelvis håndteres i en sponsorkampagne for onlineforhandleren Komplett, hvor det kreative arbejde er udført af Mindshare og Shoot Happens.
Bureauerne blev hurtigt enige om ikke at smide et skilt og nogle produkter ind, som det så ofte sker, når der skal produceres korte formater.
Selvironien er bevaret
Resultatet blev i stedet nogle film, der kunne fungere på tværs af platforme og i forskellige længder.
– Det var en enormt spændende udfordring at lave film, der skulle kunne fungere i så korte formater, samtidig med de bibeholdte både fortælling og humor. I vores tidligere Komplett kampagner har vi haft god tid til at formidle indholdet og vi var opsatte på at undgå kompromisser så vi ikke mistede brandets identitet eller den selvironiske tone-of-voice vi har haft tidligere, siger Sune Svanborg Sørensen, instruktør og CEO i Shoot Happens.
– Der opstod mange små åbenbaringer undervejs – både i udviklingen af manuskripterne og i formuleringen af budskabet – men ikke mindst i takt med at vi opdagede en formel for indholdets rammer, slutter han.
Filmene er produceret i 5, 10 og 15 sekunders udgaver, så de kan køre som hhv. tv-sponsorater, online pre- og postrolls, samt i tv-blokken og i biografen.
Herunder kan du se 15-sekunders versionerne:
Dansen from Shoot Happens on Vimeo.
Rendezvous from Shoot Happens on Vimeo.
Alenetid from Shoot Happens on Vimeo.
Manden from Shoot Happens on Vimeo.