Tidligere på sommeren valgte søgegiganten Eniro det danske social marketing-bureau Patchwork som ny, skandinavisk partner, og i dag ruller et af de første resultater af samarbejdet i gang.

Det sker i form af en ny kampagne fra Eniro-brandet Krak, der med titlen Min historie – dit kvarter. En kampagne, der består af personlige fortællinger om de små, lokale erhvervsdrivende, de ideer, der skabte dem, og deres betydning for lokalmiljøet.

– Enhver virksomhed, enhver forretning, starter med en drøm. Vi vil gerne fejre de erhvervsfolk, som har haft modet til at føre deres drøm ud i livet og derigennem præge både deres lokalmiljø og samfundet omkring os. Vi går tæt på og deler erhvervslivets originale historier fra kældre, baggårde og butikslokaler. Det handler om at hylde de erhvervsdrivende, der er med til at gøre en forskel i vores alle sammen hverdag, siger Jan Vraagaard Jensen, der er marketingchef i Eniro.

Skal ud i hele landet

De udvalgte erhvervsdrivende bliver præsenteret i videoer og billeder, der bliver aktiveret via sociale kanaler og desuden ligger i rotation på forsiden af Kraks website.

I første omgang fortælles historierne om 25 lokale helte fra Storkøbenhavn, og antallet bliver fordoblet til 50 i de kommende måneder.

Omkring årsskiftet bliver kampagnen udvidet med historier fra andre byer, da ambitionen er at komme ud i alle egne af landet, fortæller Jan Vraagaard Jensen.

– Grundlæggende er Krak sat i verden for at hjælpe de erhvervsdrivende med at skaffe kunder og dermed understøtte deres forretning. Det er vores bidrag til at få lokalsamfundet til at blomstre, og det ønsker vi at understrege med denne kampagne, siger han.

Strategi skabt i København

Kampagnen Min historie – dit kvarter er udviklet i samarbejde med Patchwork Group, der også har produceret videoer og billeder med de udvalgte erhvervsdrivende, og herfra siger Line Brøndsted, der er Senior Client Manager hos Patchwork Denmark, om kampagnen:

– Vi er stolte over, at den førende søgevirksomhed for personer og virksomheder i Norden har valgt Patchwork Group til at hjælpe med at styrke sine brands – Eniro i Sverige, Krak i Danmark og Gule Sider i Norge. Strategien bag den langsigtede skandinaviske kampagne er skabt på hovedkontoret i København i tæt samarbejde med Eniro, men det er fra vores lokale nordiske kontorer, at kampagnen for alvor får liv. Det er helt afgørende for kampagnens resultater, at vi kan forankre kommunikationsindsatsen lokalt og altid være i nærheden.

Du kan se et par af videoerne fra kampagnen herunder.

Fiskehandler

Snedker

Bryggeri