Kim Boisen, CEO i Robert/Boisen & Like-minded, er ny formand i brancheforeningen for de rådgivende, kreative erhverv, Kreativitet & Kommunikation.

Det oplyser foreningen i en pressemeddelelse.

Kim Boisen, som indtil nu har været foreningens næstformand, blev valgt til posten ved foreningens ordinære generalforsamling. 

Kreativitet & Kommunikations nye bestyrelse

  • Formand Kim Boisen, Robert/Boisen & Like-minded
  • Næstforkvinde Stine Halberg, Publicis Groupe
  • Næstforkvinde Christina Tønnesen, Mensch
  • Karina Holm Henriksen, We Love People
  • Anders Tranæs, Envision
  • Morten Hershøj, Another CPH
  • Kresten Schultz Jørgensen, Oxymoron
  • Claus Wittenborg, Advance
  • Petter Pablo Sommerfelt-Venegas, Zupa A/S & Agency Spring
  • Mille Klink, Advice
  • Bodil Ibsen, Nørgård Mikkelsen
  • Ulrik Petersen, Dentsu Aegis Network Denmark
  • Lotte Jakobsen, Hjaltelin Stahl (supp.)
  • Rolf Bach Christensen, Uncle Grey (supp.)

Han afløser Jens Peter Jensen, CEO Hjaltelin Stahl, der har været formand gennem de seneste fire år.

Tættere på Dansk Erhverv

– Under Jens Peter Jensen formandskab har vi allerede flyttet Kreativitet & Kommunikation langt, og han har sammen med vores direktør, Tine Aurvig-Huggenberger, gjort et kæmpe stykke arbejde for at få politisk taletid og synliggøre værdien af kreativitet, siger Kim Boisen i meddelelsen og tilføjer:

– Min ambition er sammen med den ny bestyrelse at bygge på toppen af det arbejde. På den korte bane betyder det, at vi kommer til afsøge muligheder for et endnu tættere samarbejde med bl.a. Dansk Erhverv og andre relevante aktører, hvor der er sammenfaldende interesseområder. 

Den nye formand varsler også ”en række forbedringer og fornyelser” i forhold til Advertising Effectiveness Awards allerede til efteråret.

Hertil kommer, at der ifølge, ”der ligger en stor opgave i at synliggøre og øge værdien i at være medlem af foreningen.”