Kun få ved, hvem sponsorerne under EM er. Det viser en dugfrisk markedsanalyse, som TNS Emnid har foretaget i Tyskland, skriver absatzwirtschaft.de.
Godt 40 pct. af de adspurgte kunne ikke komme i tanker om en virksomhed, de havde lagt mærke til i forbindelse med EM.
Det er tankevækkende, mener Absatzwirtschaft, da antallet af sponsorer de seneste 10 år er faldet fra 45 til 17 sponsorer. Sponsoraterne indbringer UEFA godt 370 mio. Euro (ca. 2,8 mia. DKK).
En af hovedsponsorerne, Adidas, der har iklædt det tyske landshold, kunne umiddelbart efter Tysklands sejr over Polen opnå erindringsgrad på 28 pct. hos de adspurgte tyskere.
Det hjælper altså ikke nævneværdigt, at EM nu er i fuld gang og toner over tv-skærmene flere gange dagligt.
Undersøgelser kunne allerede forud for EM påvise lave henkendelsesrater hos forbrugerne, som tidligere omtalt i Markedsføring.
sd