Med Jubii i højre hånd har kvindeportalen amine.dk lagt afstand til konkurrenterne.
Fem måneder efter portalen blev søsat taler tallene højt og tydeligt.
I april måned havde amine.dk mere end fem millioner sidevisning og knapt en kvart million unikke brugere.
Konkurrenterne havde til sammen lidt mindre end 2,8 millioner visninger.
– Det er rigtig flotte tal, og der er bemærkelsesværdigt langt ned til den nærmeste konkurrent. Det er fantastisk at se, hvordan et nyt brand på nettet kan udspille de gamle, siger Peter Lundsgaard administrerende direktør i Jubii.
Nummer to på listen er woman.dk, som havde lidt over en million visninger i april.
Hvis du spørger chefredaktøren på portalen, skal succesen blandt andet forklares med en redaktionel dedikering til at være et decideret online magasin, og ikke blot et spin-off af et trykt medie.
– Vi er syv ildsjæle med de ekspert-kompetencer på hver deres område, og alle har betragtet portalen som deres hjertebarn. Vi benytter os desuden af et godt netværk af freelancere, siger Pernille Post, der også er stifter af portalen.
Hun fortæller at opstarten har været forbavsende smertefri, og at den største opgave nu er at sikre annoncekronerne i kamp med andre etablerede brands.
Pernille Post har endnu et bud på succesen.
– Vi har haft fokus på at sikre en indholdsmæssig tyngde, så det ikke kun handler om mode, kærlighed og Welness. Den satsning har tilsyneladende virket, for allerede den første måned havde vores Worklife-underside lige så mange visninger som den om kærlighed.
Hjemmeside/ Sidevisninger
amine.dk/ 5.206.604
woman.dk/ 1.086.424
oestrogen.dk/ 579.864
costume.dk/ 523.320
cosmopolitan.dk/ 189.649
tidenskvinder.dk/ 133.241
bazaronline.dk/ 125.558
qmag.dk/ 106.920
femina.dk/ 20.093
Kilder:
www.fdim.dk & Gemius Traffic, april 2008
sm