Det danske lakridsbrand Lakrids by Johan Bülow sætter turbo på den digitale udvikling, både i forhold til branding og i forhold til e-handel.

Til det har lakrids-brandet valgt at indgå samarbejde med et digitalt designbureau, og valget er faldet på Magic People Voodoo People – et bureau, der ikke er uvant med at skabe opmærksomhed for succesfulde internationale brands.

Valget kommer efter at Lakrids by Johan Bülow i starten af året ansatte Michael Rying som ny Head of Online.

Han har tidligere skabt bemærkelsesværdige digitale resultater for både Normann Copenhagen og B&O Play, og samarbejdet mellem Michael Rying og det lille digitale bureau med det spidsfindige navn, er således godt gennemprøvet.

– Jeg har arbejdet sammen med Magic People Voodoo People i en årrække nu, og kender derfor den måde de arbejder på indgående. Og jeg ved, at de leverer kvalitet, der overstiger mine forventninger hver gang. De formår til stadighed at nytænke projektet og overraske. Jeg er overbevist om, at de er de rigtige til at sikre Lakrids’ digitale udtryk i årene, der kommer, siger Michael Rying.

Et nøgleprojekt i 2017

Hos Magic People Voodoo People er der også tydelig glæde at spore.

– Det er en fantastisk mulighed for os, og det bliver et nøgleprojekt i 2017, på samme måde som vores projekter med for eksempel redesign af TV2.dk og de løbende lanceringer for B&O PLAY har været og er. Jeg kan ikke komme på en kunde med større mod og ambitioner end Michael Rying, og her får vi lov at lege med ham og med et virkeligt stærkt brand, der endnu har til gode at udfolde sit digitale potentiale. Det bliver ikke meget bedre, siger Asbjørn Poulsen, der er strategisk direktør på bureauet.

Kreativ direktør Søren Smidt tilføjer:

– Det er et projekt, der både rummer en kompleksitet på e-com delen, som kræver grundig omtanke, men som også rummer en stor og lækker digital brandingøvelse. Vi glæder os meget til at være med til at løfte den digitale oplevelse, og skabe resultater.

Samarbejdet mellem Lakrids by Johan Bülow og Magic People Voodoo People er i fuld gang, og resultatet af samarbejdet vil kunne ses til sommer.