Feriecenter-firmaet Lalandia skifter mediebureaupartneren MediaCom ud med dentsu X.

Det fremgår af en pressemeddelelse, hvori det også oplyses, at samarbejdet mellem Lalandia og MediaCom har varet i mere end 10 år.

Om valget af et nyt mediebureau siger Thomas Bahn Jespersen, salgs- og marketingdirektør, Lalandia, i pressemeddelelsen:

– Der er et stærkt match mellem Lalandia og dentsu X’s kompetencer og mindset. Vi skal have skærpet vores position, og dentsu X kommer med en ny og frisk tilgang, der kan udfordre os på netop dette.

Han fortsætter:

– Dentsu X kommer til at hjælpe os på tværs af hele mediepaletten, og vi kommer særligt til at sætte fokus på den digitale data- og indsigtsbaserede rejse, som vi ønsker at accelerere på tværs af både betalte og egne platforme.

Tilpasses en foranderlig virkelighed

Kristian Koch, Managing Director for dentsu X, ”er selvfølgelig glad for”, at Lalandia har valgt bureauet, fremgår det af meddelelsen.

Han siger:

– Den underliggende forretningsmodel hos Lalandia er enormt stærk, og de kender deres forretning særdeles godt. Samtidig er den måde, tingene plejer at køre på, sat ud af spil, og det er derfor en spændende opgave, der venter os.

Kristian Koch ser desuden frem til, ”at vi sammen med Lalandia får etableret et agilt marketing-setup, der er tilpasset den foranderlige virkelighed, vi lever i lige nu”.

Samarbejdet mellem Lalandia og dentsu X træder i kraft fra 1. februar næste år. Lalandia er i forvejen kunde hos dentsu-bureauet Isobar.