På en konference i Vejle i dag, torsdag, bliver det besluttet om Viborg Amt får 20 millioner af Erhvervsministeriet. Og i så fald skal pengene bruges til at opbygge en prototype på en landsdækkende offentlig portal for sundhed og sygdom på nettet, skriver Jyllands-Posten. Ifølge amtssundhedsdirektør Henning Bruun-Schmidt bliver det en demonstrator i fuld skala, der blot dækker et mindre område. Han forklarer også, at formålet med en landsdækkende offentlig portal er at sikre de grundlæggende kvaliteter i dansk sygehusvæsen. Portalen forventes at gå i luften om senest et år.
Som bekendt er Apotekerforeningen også på vej med en sundhedsportal, som de satser på kan blive helt eller delvis vært for den offentlige portal.